پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۰۱۴۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
برنامه «روایت باغ» در فضای باز باغ‌موزه هنر ایرانی با موضوع نقش کردن روایتی از حضرت علی(ع) بر بوم نقاشی به مناسبت همزمانی نوروز با ایام ماه رجب و سالروز میلاد حضرت علی(ع) برگزار می‌شود.
نقش‌های نقاش قهوه‌خانه‌ای در باغ موزه هنر ایرانیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛برنامه «روایت باغ» توسط سید محمدرضا حسینی نقاش قهوه‌خانه‌ای از ۴ فروردین‌ماه تصویر و روایت شده است و تا ۱۰ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت. این برنامه در فضای باز باغ‌موزه هنر ایرانی با موضوع نقش کردن روایتی از حضرت علی(ع) بر بوم نقاشی به مناسبت همزمانی نوروز با ایام ماه رجب و سالروز میلاد حضرت علی(ع) برگزار می‌شود.

سید محمدرضا حسینی شاگرد استاد عباس بلوکی‌فر است و مدرک کارشناسی نقاشی دارد. بلوکی‌فر نیز در مکتب حسین قوللر آقاسی شاگردی کرده است. حسینی همچنین بر اساس سنت‌های اصیل سبک قهوه‌خانه‌ای که قدمتی ۷۰۰ساله دارد، نقش‌آفرینی می‌کند. انتخاب صحنه، ساده‌سازی، شخصیت‌پردازی، شمایل‌کشی، پرسپکتیو مقامی و چند ساحتی، فضاسازی، ترکیب‌بندی و قاب‌بندی، تکنیک و رنگ‌گذاری و... در آثار وی، همه و همه به صورت سینه به سینه از استادان به ارث رسیده است. هرچند وی خلاقانه روایات و داستا‌ن‌هایی را نیز تصویر کرده که پیشینیان بدان نپرداخته بودند. این پرده در سبک نقاشی قهوه‌خانه‌ای در روزهای نوروز و در کنار مهمانان نوروزی باغ‌موزه تصویر خواهد شد.
 
باغ‌موزه هنر ایرانی همچون سایر مراکز گردشگری شهر تهران در تعطیلات عید میزبان مسافران نوروزی از سراسر ایران است و برگزاری کارگاه‌هایی همچون نقاشی قهوه‌خانه‌ای که از جمله هنرهای مردمی است و با تاریخ و فرهنگ ایرانی اسلامی نیز عجین است، در راستای شعار امسال شهر تهران یعنی هنر برای همه است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۲۲۶۸۶۰۶۳ تماس بگیرند و برای بازدید به نشانی چهارراه پارک وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه‌راه دکتر حسابی، باغ‌موزه هنرایرانی مراجعه کنند.

نظر شما