جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۰۱۴۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
کتاب «آنا کارنینا» در دوازدهمین نشست برنامه «اینجا چراغی روشن است» در فرهنگ‌سرای شفق نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دوازدهمین نشست از ویژه‌برنامه «اینجا چراغی روشن است» روز دوشنبه ۲۶ فروردین ماه با محوریت نقد و بررسی رمان «آنا کارنینا» در کتابخانه فرهنگ‌سرای شفق برگزار می‌شود.

«آنا کارنینا» نوشته لئو تولستوی بی تردید یکی از شاهکارهای ادبی روسیه و جهان است. در این کتاب داستان دو عشق روایت می‌شود که هر دو به فرجام می‌رسند اما یکی بدفرجام و دیگری نیک‌فرجام. نویسنده دو داستان را به موازات یکدیگر و تا حدودی در ارتباط با هم با زیبایی هر چه تمام‌تر روایت می‌کند. سبک تولستوی در این رمان رئالیسم است و به نظر می‌رسد او در هنگام نوشتن داستان آنا کارنینا می‌خواسته خود را با او همراه کند و یا در کنار او باشد؛ چرا که می‌توان گفت شخصیت و مسائل زندگی له وین برگرفته از زندگی خود تولستوی است. او در خلال روایت داستان آنا کارنینا، جامعه فاسد اشراف‌زادگان و ثروتمندان زمان خود را به تصویر می‌کشد و با ذکر جزئیات زندگی آنها که از نظر بعضی منتقدانش گستاخانه می‌نمود، ملول بودن خود را از این جامعه سر به فساد کشیده که خود زاده و بزرگ‌شده آن است، نشان می‌دهد.

این نشست با حضور علی سعید نویسنده و پژوهشگر ادبیات فارسی روز دوشنبه ۲۶ فروردین از ساعت ۱۷ در کتابخانه شفق برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در برنامه می‌توانند به نشانی خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، بوستان شفق، کتابخانه شفق مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۸۸۷۰۶۸۶۹ تماس بگیرند. 

نظر شما