جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۰۱۹۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
نشست هماهنگی کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید فطر سال ۱۳۹۸ با حضور نمایندگان نهادهای فرهنگی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست هماهنگی کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید فطر سال ۱۳۹۸ چهارشنبه هشتم خرداد ماه با حضور نمایندگان نهادهای فرهنگی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. 

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست عنوان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر محور مقاومت، لازم است که در کارگروه محتوایی کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید سعید فطر به این مسئله توجه کنیم. کودکان و نوجوانان نیز با خواندن سرود و تواشیح جلوی درهای مصلی می‌توانند به نمازگزاران خوشامدگویی کنند و در سال گذشته نیز این کار به شکل مطلوبی انجام شد.

وی ادامه داد: گل‌آرایی درهای مصلی و فضاسازی با بنر و بیلبورد، استقرار ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف مصلی، برپایی کارگاه‌های هنری با توجه ویژه به کودکان و نوجوانان و... فعالیت‌های دیگر ما در نماز عید فطر خواهد بود. تلاشمان این است که در نماز عید فطر بتوانیم پذیرای حضور گسترده مردم باشیم و با این مانور بزرگ، پیامی به جهان صادر کنیم. دشمنان ما امروز فهمیده‌اند که راهی جز کوتاه آمدن ندارند و نمی‌توانند بر مردم پیروز شوند.

نشست هماهنگی کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید سعید فطر برگزار شد

حجت‌الاسلام علی خلفی نماینده دفتر مقام معظم رهبری سخنران دیگر نشست بود که با گرامی‌داشت شب‌های قدر بیان کرد: در نماز عید سعید فطر، یک بخش از کار سخت‌افزاری است که تعدادی از معاونت‌های شهرداری تهران درگیر آن هستند و عملکرد بسیار خوبی هم دارند. در بخش فرهنگی نیز سازمان فرهنگی هنری همیشه در برنامه‌های سنگین پیش‌قدم است. 

وی اضافه کرد: نهادهای مختلف باید با هم هماهنگ باشند و با درست انجام دادن وظایف در کنار هم، به نتیجه می‌رسیم. کار مهم و دشواری که داریم، همان کار نرم‌افزاری است. اینکه انگیزه الهی ایجاد کنیم و کاری کنیم که مردم در مسیر بندگی باشند بسیار اهمیت دارد. کار فرهنگی، روح برنامه‌هایی مانند نماز عید سعید فطر است. در بخش محتوا باید مردم را به سمت امیدواری ببریم. باید به نعمت ولایت آگاه باشیم و قدر آن را بدانیم. امروز جمهوری اسلامی ایران از قدرت نظامی و منطقه‌ای ویژه‌ای برخوردار است و این در دنیا یک عزت است. در کارهای فرهنگی باید روی این نعمت‌ها تمرکز کنیم. مردم ما مردم نمونه‌ای هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری، حجت‌های ما هستند.

حجت‌الاسلام علی خلفی در پایان عنوان کرد: امام، انقلاب اسلامی و شهدا از جمله محورهایی هستند که در نماز عید فطر باید به آنها پرداخته شود. شهدا مانند ستارگانی هستند که راه را روشن می‌کنند، باید این ستارگان را به جوانان بشناسانیم. باید به درستی بر محتوا نظارت کنیم و لازم است گروهی برای این کار تعیین شوند تا تبلیغات فرهنگی در یک راستا باشد. در فضای مجازی نیز باید رصد کافی انجام شود تا شبهات احتمالی برطرف شود و برای تبلیغات فرهنگی هم بستر مناسبی است.

سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری و دبیر کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید فطر سخنران دیگر نشست بود که به شرح برنامه‌های پیش‌بینی‌شده پرداخت و گفت: برای نماز عید فطر امسال، نقاط قوت و ضعف سال گذشته را بررسی کردیم تا با تکیه بر تجربه آن، امسال عملکرد بهتری داشته باشیم. توجه به کودکان به عنوان عنصر اصلی و آماده‌سازی محصولات فرهنگی ویژه آنان در برنامه قرار دارد. توزیع گل در هنگام خروج نمازگزاران از مصلی، اجرای گروه سرود دانش‌آموزی با لباس‌های متحدالشکل، ارسال پیامک به شهروندان و حرکت کاروان گل در شهر تهران به مناسبت عید فطر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: همچنین باید بنرهای بزرگ دعای قنوت نماز عید فطر در محل نماز نصب شود تا نیاز به دعا در قطع کوچک کمتر شود. چهار نگارگذر برای نمایش عکس خواهیم داشت که در بخش‌های مختلف مصلی جانمایی می‌شود. اهدای هدایایی به سفرای خارجی حاضر در نماز عید فطر، پخش تیزرهای یک دقیقه‌ای در فضای مجازی و استقرار سه سایه‌بان فرهنگی در ورودی‌های گوناگون مصلی تدارک دیده شده است. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تصریح کرد: ۱۲ نقطه برای پذیرایی از نمازگزاران در پایان نماز طراحی شده که برای هماهنگی بیشتر، شهرداری منطقه ۷ متولی این ایستگاه‌ها خواهد بود و بسیج شهرداری تهران در توزیع همکاری خواهد کرد. استقرار تعدادی گلاب‌پاش با هیبتی خاص در مسیر حرکت نمازگزاران به همت موسسه هاتف شهر و توزیع ۶ هزار محصول فرهنگی با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز پیش‌بینی شده است.  

نشست هماهنگی کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید سعید فطر برگزار شد

سعید اوحدی رییس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام علی خلفی نماینده دفتر مقام معظم رهبری، سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷، اصغر عطایی مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران و نمایندگانی از مصلای امام خمینی(ره)، شهرداری منطقه ۶، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حوزه هنری، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) و مدیران دستگاه‌های فرهنگی کشور از حاضران در این نشست بودند.

نظر شما