جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۷
کد خبر: ۱۰۲۱۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
آیین سپاس از رضا شفیعیان به پاس قدردانی از ۶ دهه فعالیت در عرصه موسیقی ایرانی با عنوان «هفت شهر عشق» جمعه ۳۱ خرداد در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین سپاس از رضا شفیعیان به پاس قدردانی از ۶ دهه فعالیت در عرصه موسیقی ایرانی با عنوان «هفت شهر عشق» جمعه ۳۱ خرداد ساعت ۱۸ با حضور پیشکسوتان و اهالی موسیقی در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

این مراسم با همکاری موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی موسیقی عارف به سرپرستی شاهرخ سرلک نوازنده و آهنگساز با سخنرانی مجید کیانی نوازنده سنتور و پژوهشگر موسیقی، علی‌اکبر شکارچی آهنگساز و نوازنده کمانچه، میلاد کیایی پیشکسوت موسیقی و نوازنده سنتور و امیر حامد موسوی نوازنده و پژوهشگر فرهنگی در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

پخش کلیپ از فعالیت‌های هنری رضا شفیعیان و اجرای موسیقی توسط گروه درویش با نوازندگی محمدرضا رحیمی (تار و سه‌تار) و داود یاسری (تنبک) از بخش‌های این برنامه است.

همچنین در بخش دیگر برنامه گروه کوچه‌باغ با نوازندگی داریوش قانع (نی)، مرتضی فتحی (کمانچه)، مهگل سادات صحفی (کمانچه آلتو)، امیرحسین وفایی (تار)، یاسر مدیر روستا (بم تار)، سعید بهرامی (عود)، محمدرضا میرحسینی (تنبک)، آسیه احمدی (دف)، حامد وفایی (خواننده) و شاهرخ سرلک (سنتور، آهنگساز و تنظیم‌کننده قطعات) آثاری را در دستگاه شور و آواز دشتی اجرا می‌کنند. 

رونمایی از تمبر یادبود رضا شفیعیان با حضور پیشکسوتان و هنرمندان عرصه هنر موسیقی بخش پایانی این برنامه است.

رضا شفیعیان سال ۱۳۲۰ شمسی در تهران متولد شد. وی آهنگساز، سنتورنواز و مدرس برجسته تاریخ موسیقی ایرانی است. وی آموختن سنتور را از ۱۵ سالگی نزد ابوالحسن صبا آغاز کرد. شفیعیان مدرس سنتور در کلاس‌های آزاد موسیقی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر بوده و دارای مدرک درجه یک هنری است. پایه‌گذاری گروه درویش و برگزاری کنسرت در خارج از ایران نیز از جمله فعالیت‌های او است. شفیعیان از سال ۱۳۴۲ در ارکسترهای رادیو در ایران و از سال ۴۷ در تلویزیون با علی‌اصغر بهاری، فریدون حافظی، بهمن رجبی، محمد موسوی، محمدرضا شجریان و... فعالیت داشته و از سال ۱۳۵۴ تا کنون کنسرت‌های متعددی را با گروه درویش در ایران و دیگر کشورها برگزار کرده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و تلفن گویای ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ داخلی ۱۲۲ برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.      
نظر شما