جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۳۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
آیین اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان مکبر و مؤذن کودک و نوجوان شهر تهران، چهارشنبه ۲۶ تیرماه در مسجد شهید بهشتی برگزار می‌شود.
برگزیدگان چهارمین جشنواره بچه‌های محراب تقدیر می‌شوندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ملوک سیدآبادی دبیر اجرایی چهارمین جشنواره بچه‌های محراب و رییس فرهنگ‌سرای اخلاق، ترویج و توسعه آیین‌ها و مناسک دینی و مذهبی از طریق شناسایی و تجلیل از مکبرین و موذنین کودک و نوجوان را از اهداف چهارمین جشنواره «بچه‌های محراب» برشمرد و افزود: امسال برای اولین بار کودکان و نوجوانان از طریق فضای مجازی در جشنواره شرکت کردند. کودکان ۸ تا ۱۲ ساله در رشته مکبری و نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ ساله در رشته مؤذنی برای حضور در این جشنواره، پس از تهیه فیلم از مکبری و اذان‌گویی در مسجد، مدرسه و یا محل سکونت، با کمک والدین خود از طریق فضای وب و یا دنبال کردن صفحه اینستاگرام «بچه‌های محراب» به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و اگر فیلم ارسالی در مسجد تهیه‌شده بود در ارزیابی، امتیاز بالاتری محسوب می‌شد.

دبیر اجرایی جشنواره بچه‌های محراب شاخصه‌های ارزیابی مکبرین و موذنین را «رعایت ترتیب»،
«صوت»، «لحن» و «صحت قرائت و فصاحت» برشمرد و ادامه داد: هیئت داوران پس از بررسی فیلم‌های مکبری و مؤذنی واصله، ۵ کودک در رشته مکبری و ۵ نوجوان در رشته مؤذنی را انتخاب کردند.

سیدآبادی گفت: پخش نماهنگ‌هایی از فرآیند برگزاری جشنواره، اجرای قطعاتی توسط گروه سرود و هم‌خوانی «شمس الهدی»، اجرای برنامه توسط محمدمهدی حق‌گویان حافظ کل قرآن و تقدیر از ۱۰ برگزیده مکبر و مؤذن کودک و نوجوان بخش‌های مختلف آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بچه‌های محراب را تشکیل می‌دهد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند چهارشنبه ۲۶ تیرماه از ساعت ۱۸:۳۰ به مسجد شهید بهشتی واقع در خیابان پیروزی، خیابان نبرد شمالی، میدان نبرد مراجعه کنند.

نظر شما