جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۴۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کنسرت‌نمایش «خانم آغا» اولین اُپرِت ایرانی در زمینه موسیقی طنز ایران جمعه چهارم مردادماه ساعت ۱۹ با حضور اهالی ادب و فرهنگ و اهالی موسیقی در فرهنگ‌سرای ارسباران روی صحنه می‌رود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کنسرت‌نمایش «خانم آغا» اولین اُپرِت ایرانی در زمینه موسیقی طنز ایران ماحصل ۱۰ سال تلاش و پژوهش هنر علیرضا امینی محقق و موسیقیدان جمعه چهارم مردادماه ساعت ۱۹ با حضور اهالی ادب و فرهنگ و اهالی موسیقی در فرهنگ‌سرای ارسباران روی صحنه می‌رود.

کنسرت‌نمایش «خانم آغا» اولین اُپرِت جدی ایرانی با فضای طنز تحلیلی اجتماعی است که قابلیت‌های هنر نمایش در این اثر موسیقی را دنبال می‌کند و نقش‌ها و دیالوگ‌ها عامل پیوند و جملات ربط قطعات موسیقی هستند.

این کنسرت مشتمل بر ۱۲ ترانه و تصنیف از آثار صفحات قدیمی موسیقی تا آثار خلق‌شده علیرضا امینی و طرح و ایده تألیف منحصر به فرد او است که سال‌های دور شکل گرفت، سپس به متن نمایشنامه درآمد و با کمک سعید مبشری برای اجرا کارگردانی شده است. 

این کنسرت‌نمایش دو بازیگر و ۶ نوازنده دارد. نمایش در یک قهوه‌خانه با روزمرگی قهوه‌چی و اتفاقات بین آقا مرتضی واکسی و خانم‌آغای دست‌فروش جلوی قهوه‌خانه همراه با تمرینات گروه موسیقی علیرضا امینی شکل می‌گیرد. ترانه‌ها و تصنیف‌ها توسط علیرضا امینی و محمود کولیوند اجرا می‌شود. علیرضا حاج علیشیر نیز سرپرستی نوازندگان گروه موسیقی را بر عهده دارد. 

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند. تلفن گویای ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ داخلی ۱۲۲ برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.     
نظر شما