چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۴
کد خبر: ۱۰۳۱۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
فرهنگ‌سرای سرو با مشارکت «کانون ادبیات داستانی سرو» به‌ مناسبت «هفته دفاع مقدس» جلسه نقد و بررسی کتاب «فرمانده‌ عتیق» را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگس هنری شهرداری تهران، «فرمانده عتیق» در قالب «مستند داستانی» و بر اساس خاطراتی از مرحومه «سکینه نواصری» مادر بزرگوار «شهید مجید عتیقی‌نژاد» از شهدای دوران دفاع مقدس نگاشته شده است.

بانو سکینه نواصری که با خانواده خود در دوران جنگ تحمیلی ساکن اندیمشک بوده است، به «فرمانده‌عتیق» شهرت می‌یابد؛ چراکه او در شناسایی ستون پنجم عراق و مقابله با ترفندهای آنان اقدامات خاصی انجام می‌دهد که در این کتاب با زبان داستانی روایت شده است.

این خاطرات به کوشش بهنام خادم مدیر سابق فرهنگ‌سرای سرو و به قلم ابوالفضل درخشنده همراه داستان‌هایی از شهربانوسادات افتاده، لیلی فیروز، مریم قدیانی و نجمه ولی‌پور توسط «انتشارات حدیث قلم» در سال ۱۳۹۶ به چاپ رسیده است.

نشست نقد و بررسی این کتاب با حضور ابوالفضل درخشنده نویسنده و نسیم دیلمقانی، شعله همیلی، بهاره قوام‌زاده، مهناز تولیده، راضیه‌سادات خلدی‌نسب منتقدان ادبی روز سه‌شنبه ۹ مهرماه از ساعت ۱۶:۳۰ در فرهنگ‌سرای سرو واقع خیابان ولی‌عصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، انتهای کوی ساعی برگزار می‌شود.

نظر شما