سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۴۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
صد و شصت و یکمین نشست «در کوی نیکنامان» پنجشنبه ۲۵ مهر ماه با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی حجت‌الاسلام وحیدی و تجلیل از خانواده شهید احمد میرزایی در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صد و شصت و یکمین نشست از سلسله‌برنامه‌های قرائت زیارت عاشورا و تجلیل از خانواده شهدا با عنوان «در کوی نیکنامان» همزمان با اربعین حسینی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از خانواده‌های شهدای منطقه ۸ پنجشنبه ۲۵ مهر ماه در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد. 

این مراسم از ساعت ۷ صبح با قرائت دعای توسل و زیارت عاشورا آغاز شد و سپس حجت‌الاسلام وحیدی درباره رذیله اخلاقی «ریا» نکاتی را مطرح کرد و گفت: ریا یعنی انسان کار خودش را برای غیر خدا انجام بدهد و کار بسیار سختی است که شخص بتواند از دام ریا نجات پیدا کند. ریا ریشه در شرک دارد و یک رگه‌هایی از شرک در وجودش هست. به عبارتی ریاکار مشرک هم به حساب می‌آید. ما باید نمازمان را برای خدا بخوانیم، نه برای خوش‌آمد دیگران. نماز جماعت در ادارات باعث می‌شود که برای بعضی از کارمندان باب نمازهای ریایی باز شود.

حجت‌الاسلام وحیدی افزود: یک نفر مسجد یا بیمارستان می‌سازد و اسم خودش یا پدرش را روی آن می‌گذارد و یا قرآن‌های حزبی به مساجد هدیه می‌شود که در صفحه اول آن عکس بستگان را می‌گذارند. همین اسم گذاشتن ریا می‌شود. حتی اگر اسم افراد را هم نیاورند، ثواب آن می‌رسد و همین که خدا می‌داند، کافی است. یاد مردم ارزشی ندارد، یاد خدا مهم است. بدون اسم و عکس گذاشتن، اثرش خیلی بیشتر است. برای آنهایی که مشهورتر هستند، کار سخت‌تر است. تقریباً محال است که انسان مشهور بتواند خوب باقی بماند. شهرت خیلی از خوبی‌ها را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: اینکه من حرف قشنگ بزنم که شما خوشتان بیاید و یا شما غذای خوشمزه درست کنید که همه شما را تحسین کنند، خوش‌تیپ باشید که دیگران از دیدن شما لذت ببرند، پرده خانه را آن‌چنان شیک انتخاب کنی که همه مبهوت آن بشوند، تمام اینها ریاکاری است و این به این معنی نیست که ما فردی شلخته و نامرتب باشیم، بلکه بهتر است هر کاری را برای خدا انجام دهیم. همین که برای مردم شد، بی اجر می‌مانید.

حجت‌الاسلام وحیدی اضافه کرد: وقتی می‌توانیم به خدا نزدیک شویم، چرا به مردم نزدیک شویم. کسی که با خدا معامله کرده، اگر افراد از او تشکر بکنند یا نکنند، توجه بکنند یا نکنند، برایش اصلاً مهم نیست و این موحد واقعی و راستین می‌شود. انشالله که همگی ما از شرک نجات پیدا کنیم.

در بخش بعدی این نشست، از همسر و دختر شهید احمد میرزایی از شهدای جنگ تحمیلی که در این مراسم حضور داشتند، تقدیر شد. 

همسر شهید در این مراسم گفت: هیچ گاه مانع ایشان برای رفتن به جبهه نشد. حتی زمانی که مادر شهید از او درخواست کرد که به خاطر فرزند کوچکش به جبهه نرود، ایشان در پاسخ به مادر گفتند اگر من نروم، چه کسی برود و دیگران هم همسر و فرزند دارند و این وظیفه شرعی من است که برای دین و وطنم بروم و بجنگم. 

شهید احمد میرزایی در چهارم بهمن سال ۱۳۳۴ متولد شد و در ۱۰ مرداد سال ۱۳۶۰ در حالی در دشت عباس به شهادت رسید که حدود دو سال از زندگی مشترک او و همسرش گذشته بود و تنها دخترش یک ساله بود.
 
در پایان مراسم، حجت‌الاسلام وحیدی از طرف مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ هدیه‌ای به رسم یادبود به خانواده شهید میرزایی اهدا کرد. 
نظر شما