جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۴۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
فرهنگ‌سرای سرو با مشارکت کانون ادبیات داستانی سرو، چهارمین نشست «بررسی نقش مکاتب ادبی در هنر داستان‌نویسی» را سه‌شنبه ۳۰ مهرماه در این فرهنگ‌سرا برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای سرو با مشارکت کانون ادبیات داستانی سرو، چهارمین نشست «بررسی نقش مکاتب ادبی در هنر داستان‌نویسی» را سه‌شنبه ۳۰ مهرماه ساعت ۱۷ با حضور ابوالفضل درخشنده، مهرداد عادلی (با ارائه مکتب‌های مدرنیسم و پُست‌مدرن) و کاوه هرندی (با ارائه مکتب فوتوریسم) در این فرهنگ‌سرا برگزار می‌کند.

هدف از برگزاری این سلسله‌جلسات، نگاهی نو به فرهنگ و ادبیات غنی ایرانی است. ریشه‌های مکاتب ادبی غربی در تاریخچه و آثار هنرمندان ایرانی قابل دستیابی است و کارشناسان با سرنخ‌های تحقیقی خود مشخص می‌کنند که متفکران غربی از کدام قسمت علم و هنر ایرانی بهره جسته‌اند و این مکاتب را ایجاد و نام‌گذاری کرده‌اند.

در این نشست کارشناسان کانون ادبیات داستانی سرو مکاتب ادبی را به ترتیب پیدایش آنها ارائه می‌کنند و در دو بخش به معرفی و واکاوی می‌پردازند. کارشناسان ابتدا به کلیات شامل معرفی مکتب، تاریخچه، ریشه‌های مکتب از ابعاد گوناگون، اصول و ویژگی‌های مکتب، موضوع محوری و تاثیرات آن بر ادبیات داستانی می‌پردازند و پس از آن به جزئیات تأثیر هر مکتب در داستان‌نویسی اشاره می‌کنند و در ادامه کارشناس هر مکتب پاسخگوی این سؤال خواهد بود که آیا این مکتب توانسته است تکنیک جدیدی به هنر داستان‌نویسی اضافه کند یا خیر؟

این نشست‌ها با همراهی هنرجویان ترم ۱۰ کارگاه‌های داستان‌نویسی پیشرفته فرهنگ‌سرای سرو تشکیل می‌شود و نشست اول و دوم و سوم در روزهای ۸ مرداد، ۱۲ شهریور و ۱۶ مهر با بررسی مکاتب ادبی «کلاسیک»، «رمانتیسم»، «رئالیسم»، «رئالیسم جادویی»، «ناتورالیسم»، «اکسپرسیونیسم»، «پارناس»، «سمبولیسم» و «کوبیسم» در فرهنگ‌سرای سرو برگزار شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای سرو واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند. 

نظر شما