جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۶۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
جشنواره «خدمت» با هدف آموزش در فضای مجازی برای مخاطبان مراکز سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رویا فتحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ و رییس فرهنگ‌سرای رویش و دبیر جشنواره «خدمت» گفت: جشنواره «خدمت» همزمان با تعطیلی مدارس و عدم برگزاری دوره‌های آموزشی در مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف ارائه خدمات مطلوب و بی‌وقفه به فراگیران آموزشی فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ، دوره‌های آموزشی را در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت مربیان کار آزموده رشته‌های مختلف برگزار می‌کند،تا خللی در روند آموزشی فراگیران در شرایط کنونی رخ ندهد.

فتحی بیان کرد: «جشنواره خدمت» با اهداف استفاده از ظرفیت‌های مربیان و مدرسان، ایجاد انگیزه در بین مخاطبان در شرایط کنونی، جبران بخشی از عقب ماندگی آموزشی مخاطبان ، جلوگیری از افت مخاطب در مراکز آموزشی، توانمندسازی مدرسان در بخش آموزشی‌های مجازی، حفظ ارتباط با مخاطب در روزهای تعطیلی، گسترش امید در بین مخاطبان، گسترش فرهنگ استفاده از فناوری‌های نوین، مشارکت پذیری خانواده‌ها در امر آموزش کودکان، آغاز شده و در صورت تمدید تعطیلات مراکز فرهنگی هنری شهر تهران فعالیت‌های مربوطه استمرار خواهد داشت.

وی افزود: محتواهای تولید شده در قالب فیلم، پادکست، ویدئو، ویدئو کنفرانس، جزوه، مقاله، متن آموزشی، پاورپونیت، اینفوگرافی است و بصورت آنلاین و آفلاین در فضای مجازی برای فراگیران توسط مربیان آموزشی ارائه می‌شود. پیش بینی می شود بیش از ۱۳۰۰ بسته آموزشی توسط مربیان تولید و در فضای مجازی انتشار پیدا کند.

رییس فرهنگ‌سرای رویش گفت: محتواهای‌های تولید شده در سه بخش؛ آموزش خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها، سایر دوره‌های آموزش و ارائه محتواهایی در قالب مهارت‌های زندگی، سبک زندگی، شیوه‌های مدیریت استرس، شیوه‌های مدیریت اوقات فراغت و بهداشت و سلامت است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از مربیان و مدرسان سازمان فرهنگی هنری در این پویش شرکت کرده و به منظور پشتیبانی و آموزش مدرسان برای تولید محصولات فاخر نیز بسته آموزشی آشنایی با نرم افزارها و اپلیکیشن‌های آموزشی نیز به همراه فیلم‌های آموزشی در اختیار مدرسان قرار گرفته است تا به تولید محصولات فاخر و محصولاتی در قالب گیمیفیکشن بپردازد.

فتحی افزود: دوره‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری در رشته‌های متنوع برنامه ریزی شده و قرآن و حدیث، فقه و زندگی، تاریخ، گفتمان انقلاب اسلامی، نغمه‌های دینی، مهارت اجتماعی، فرهنگ، آداب و مهارت‌های شهر نشینی، ادیبات، هنرهای صناعی و سنتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای موسیقیایی، تغذیه و بهداشت و سلامت، روزنامه نگاری و روابط عمومی، نجوم، رایانه، زبان های خارجی، ورزش و آفرینش‌های خانگی برخی از دوره‌های مورد توجه در این طرح است.

رویا فتحی در پایان گفت: پیش بینی شده است در طول ایام تعطیلات نوروز به منظور ایجاد آرامش و امید بخشی به مخاطبان و ایجاد سرگرمی و مدیریت اوقات فراغات شهروندان بسته آموزشی در حوزه آموزش‌های کودکان، والدین و تولید محتواهایی با موضوعات هوش‌های چندگانه، مهارت‌های زندگی، هوش اخلاقی، تربیت دینی، سرگرمی و خلاقیت، مهارت‌های اجتماعی نیز در قالب تولیدات جذاب در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شهروندان برای اطلاع از دوره‌های در حال برگزاری و استفاده از کلاس‌هایی که بصورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود، می‌توانند به آدرس FARHANGSARA.IR مراجعه کنند. همچنین تلفن تماس ۱۸۳۷ در ساعت اداری پاسخگوی شهروندان است.
نظر شما