جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۶۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
تقدیر از شهدای راه سلامت در تالار وحدت
علیرضا قربانی در کنسرت آنلاین خود با اجرای «عشق آسان ندارد» از شهدای راه سلامت تقدیر کرد.
علیرضا قربانی «عشق آسان ندارد» را برای کادر درمان خواند«علیرضا قربانی» ساعت ۲۱ شامگاه  هشتم خرداد در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

کنسرت آنلاین علیرضا قربانی با مشارکت «بنیاد فرهنگی هنری رودکی»، «معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران» و همکاری «دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلویزیون تعاملی تیوا» برگزار شد.

  علی رضا قربانی اجرای آنلاین خود را با این دکلمه آغاز کرد: سوگند، به تماشا سوگند و به آغاز کلام، واژه ای در قفس است. من به آنان گفتم آفتابی لب درگاه شماست که اگر در بگشاید به رفتار شما می تابد، سوگند به تماشا سوگند وبه آغاز کلام.

قربانی سپس این شعر مولانا "نیست شو"

من ذره و خورشید لقایی تو مرا

بیمار غمم بیمار غمم عین دوایی تو مرا

بی بال و پر در پی تو میپرم خدا خدا

بی بال و پرم در پی تو میپرم" را خواند.

علی رضا قربانی سپس در سخنانی گفت: خدمت ایرانیان داخل و خارج کشور سلام عرض می کنم و خوشحالم که در خدمتتان هستم و از طرف هنرمندانی که در صحنه حضور دارند، هم به شما خیر مقدم می گویم.

وی خاطر نشان کرد: کرونا مشکلاتی را برای همه مردم دنیا به همراه داشته است، اما فضای مجازی شرایطی را ایجاد کرده است که همه خویشاوندان و فرزندان مان که دور از هم هستند، در کنار هم قرار بگیرند و از طریق فضای مجازی دیدارها صورت می گیرد و این دیدارها مرهمی برای التیام سختی ها باشد.

 این خواننده موسیقی سنتی کشورمان سپس اظهار کرد: خوشحالم که تالار وحدت به‌ عنوان خانه هنرمندان برای اجرای این کنسرت آنلاین انتخاب شده است، از همه کسانی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در اجرای این کنسرت ما را همراهی کردند، تشکر می کنم.

قربانی سپس قطعه ، «بوی گیسو» سروده « واقف لاهوری» را خواند.

علی رضا قربانی پیش از اجرای قطعه «روزگار غریب» توضیح داد: شاعر این قطعه استاد احمد شاملو است . این قطعه سال گذشته در کنسرت های متعددی اجرا شد، «حمید خلف بیگی» برای این قطعه ترجیع بندی را سروده است که در کنسرت های گذشته مردم هم ما را در اجرای آن همراهی می کردند، به همین دلیل از همه مردم می خواهم در هر جایی که هستند این ترجیع بند را بخوانند و ما را همراهی کنند، حتی می توانند فیلم آن را هم برای ما ارسال کنند.

«عشق آسان ندارد» قطعه بعدی بود که قربانی خواند، اما پیش از خواندن آن گفت: می خواهم با این قطعه صمیمانه و از نهایت قلبم از کادر درمان و اداری بیمارستان ها تقدیر کنم، در ایام کرونا بیش از ۱۱۰ نفر از کادر درمان عاشقانه برای سلامتی ما شهید شدند.

علی رضا قربانی سپس از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران که شرایط اجرای کنسرت رایگان برای وی و گروه اش را پذیرفته بودند تقدیر کرد و گفت: از بنیاد رودکی که تالار وحدت را در اختیار ما قرار داده اند، نیز تشکر می کنم.

علی رضا قربانی سپس قطعه « باران» معروف به «پل» اثر «احمد امیر خلیلی» و آهنگسازی «حسام ناصری» را اجرا کرد.

 «ارغوان» با شعری از هوشنگ ابتهاج(سایه) از آلبوم حریق خزان به آهنگسازی مهیار علیزاده قطعه بعدی بود که قربانی آن را خواند اما پیش از اجرای آن گفت: من با شعر ارغوان ارتباط عمیقی دارم و بسیاری از مردم این شعر را از حفظ هستند و این شعر را به عاشقان این سرزمین تقدیم می کنم . این قطعه با خوانش سایه آغاز شد.

 قطعه بعدی از فیلم چهار راه استانبول به یاد ساختمان پلاسکو اجرا شد.

 قطعه بعدی موسیقی فیلم «مدار صفر درجه» بود که با شعری از افشین یداللهی بود و علی رضا قربانی این قطعه را به روح این ترانه سرا تقدیم کرد.

آخرین قطعه ای که قربانی به دلیل درخواست مکرر مخاطبان اجرا کرد «روزگار غریب» بود . علی رضا قربانی در پایان از رضا موسوی کارگردان هنری این اجرا تشکر کرد و گفت: امیدوارم روزهای کرونایی رخت بربندد و شاهد روزهای شاد برای مردم باشیم.

 

منبع: شبستان
نظر شما