جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۷۴۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
رئیس کمیته فناوری اطلاعات مجلس:
رئیس کمیته فناوری اطلاعات مجلس یازدهم گفت: مجلس تلاش دارد پیام‌رسان های داخلی خدمات بیشتر و بهتر به مردم ارائه دهند و امیدواریم فضای مجازی را به نفع اقتصاد کشور اصلاح کنیم.
فضای مجازی رابه نفع اقتصاد کشور اصلاح کنیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رئیس کمیته فناوری اطلاعات مجلس یازدهم در این رابطه به برنامه «رو در رو» شبکه 4سیما گفت: در وهله نخست باید دانست این فضا [و نقش شبکه های اجتماعی] در جنبه تسهیل گری و روانی اثرات بسیاری دارد.

مجتبی رضاخواه فضای مجازی را در این راستا فرصت و تهدید قلمداد کرد و افزود: رویکرد مجلس ابدا فیلترینگ نیست؛ هرچند یک نماینده مجلس اشتباها مطلبی را مطرح کرده باشد، اما کلیت مجلس بدنبال طرح فیلترینگ نیست.

*دلارهای تلگرامی صدای بانک‌مرکزی را هم درآورد

این نماینده مجلس ادامه داد: معتقدیم این فضا که امروز بعنوان ابزار تهدید علیه کشور مورد استفاده قرار می گیرد و حتی رئیس کل بانک مرکزی هم نسبت به اخباری جعلی -در خصوص افزایش قیمت دلار در برخی کانال های تلگرامی و سایر محافل فضای مجازی- نارضایتی خود را عنوان کرد، باید مدیریت شود.

فضای مجازی امروز به عنوان ابزاری علیه امنیت و اقتصاد کشور به کار می رود و لذا معتقدیم باید کاری ایجابی ترتیب داد.

*پیام‌رسانه ای بومی را تقویت می‌کنیم

رضاخواه با بیان اینکه مجلس تلاش دارد مزایایی برای فعالیت های این چنینی بر بستر سرویس های داخلی ایجاد کند، گفت: سرویس هایی بر پایه توان داخلی اعم از پیام‌رسان و غیره باید در کشور ایجاد شود که نسبت به پیام رسان‌های فعلی و خارجی مزایای بیشتری داشته باشد؛ حال ممکن است قیمت پایین تری در اختیار گیرد و یا اینکه خدمات اضافی در آن ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس تلاش دارد پیام‌رسان های داخلی خدمات بیشتر و بهتر به مردم ارائه دهند و امیدواریم فضای مجازی را به نفع اقتصاد کشور اصلاح کنیم.
نظر شما