جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۹۳۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
نمایش عاشورایی «نجواهای عزازیل» در دهه دوم محرم در فرهنگ‌سرای اندیشه روی صحنه می‌رود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایش عاشورایی «نجواهای عزازیل» به کارگردانی مهدی خمسه در دهه دوم ماه محرم روی صحنه فرهنگ‌سرای اندیشه می‌رود. 

اسماعیل اطاعتی تهیه‌کننده نمایش با اشاره به داستان این تئاتر آیینی گفت: این نمایش داستانی واقعی از راهزنی به نام جمال‌الدین ناصبی خلیعی است که در مسیر کاروان‌های کربلا قرار می‌گرفته و کاروان‌هایی را که برای زیارت امام حسین(ع) به کربلا می‌رفته‌اند، غارت می‌کرده است، اما یک خواب مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد و با کرامت حضرت از شاعران ایشان می‌شود. 

وی اضافه کرد: این نمایش از به دنیا آمدن عجیب او و ماجرای نذری خاص از سوی پدر و مادرش شروع شده و تا شاعری‌اش برای امام حسین(ع) ادامه دارد. این داستان کاملاً واقعی است و برای نگارش نمایشنامه آن از منابعی نظیر «نگاهی به زندگی‌نامه جمال‌الدین ناصبی خلیعی» از مجموعه سلوک نوشته معین‌الدین فاضلی، «نگاهی به نمایشنامه نماز» نوشته لیلی بلاکر، «شیطان» نوشته استاد مطهری، «ابلیس‌نامه» نوشته محسن غفاری و... استفاده شده است. 

اطاعتی تاکید کرد: این نمایشنامه سال گذشته به مدت محدودی اجرا شد و برای دومین اجرا در فرهنگ‌سرای اندیشه روی صحنه می‌رود. پس از اجرا در فرهنگ‌سرا در تئاتر شهر نیز اجرا خواهیم داشت. 

نویسنده و کارگردان این نمایش مهدی خمسه است؛ همچنین مهدی خمسه، محمدرضا خمسه و ندا حسینی بازیگران اصلی این نمایش هستند و ۱۵ فرم‌کار نیز در آن حضور دارند. اجرای این نمایش از ۱۰ تا ۲۰ شهریور از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ به صورت رایگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرهنگ‌سرای اندیشه ادامه دارد. 

فرهنگ‌سرای اندیشه در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی واقع است.
نظر شما