شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۳۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
کتاب «داستان‌های آموزنده از پیشینیان» اثر محمد جواد گودینی در دو جلد منتشر شد.
«داستان‌های آموزنده از پیشینیان» منتشر شدبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر،کتاب «داستان‌های آموزنده از پیشینیان» با قلم دکتر محمد جواد گودینی استاد حوزه و دانشگاه در دو جلد و ۱۷۸ صفحه و به همت انتشارات میراث ماندگار قم در تابستان ۱۳۹۹ به زیور طبع آراسته و روانه بازار نشر شد.

نویسنده در این اثر کوشیده است با بهره گیری از منابع معتبر تاریخی، ادبی و روایی حکایت‌هایی از زندگی گذشتگان را بازگو کند. در این مجلدات ۹۰ داستان و حکایت از رخدادهای تاریخی، گزینش و نقل شده است.

گودینی در بخشی از پیشگفتار این اثر چنین نوشته است: تردید نیست دانش تاریخ و تأمل در زندگی پیشینیان … حاوی درس‌ها و عبرت‌های فراوان برای نسل حاضر و آتی بوده است. تاریخ چراغی است که ما را با شیوه‌های زندگی انسان‌هایی که در روزگار گذشته می‌زیستند و اکنون در این دنیا نیستند آشنا می‌کند و مطالعه آن برای همه اقشار سودمند است… تاریخ بسان آزمایشگاهی است که رفتار دیگر انسان‌ها در آن به بوته‌ی آزمایش گذاشته شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و آیندگان این امکان را دارند پیرامون آن اندیشه کرده… و تلاش کنند در زندگی خویش از این تجارب ارزنده که حاصل عمر انسان‌های گذشته است، استفاده نموده و عبرت گیرند…»

نویسنده برای این اثر تاریخی- ادبی که در دو جلد تدوین شده، از ۱۰۹ منبع بهره جسته است.
نظر شما