شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۹۵۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
عضو انجمن سواد رسانه ای ایران گفت: محصول فرد باسواد مدیریت زندگی مجازی و جامعه مجازی با ساختاری مبتنی بر سواد فضای مجازی محیطی استاندارد خواهد شد که رشد و پیشرفت فرد و جامعه را سبب می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، برای ساخت جامعه ای با زندگی مجازی استاندارد، لازم است این نگرش ، فرهنگ و انگیزه در جامعه ما نیز نهادینه سازی شود و برنامه ریزی های دانش محور برای توسعه هدفمند فضای مجازی ارائه و اجرا شود تا بتوانیم همسویی مطلوبی با روند جهانی پیشرفت داشته باشیم و جامعه ای سالم و رشدیافته را بسازیم.

مدیریت زندگی مجازی مبتنی بر چه مواردی است؟
مدیریت زندگی مجازی یک امتیاز و ضرورت است برای درست زندگی  کردن در دنیای مجازی. برای عضو مؤثر جامعه مجازی بودن لازم است این مهم مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق آن اقدام شود. برای شکل گیری فرهنگ درست فضای مجازی و ساختاری که هر عضو دنیای مجازی مدیر موفق زندگی مجازی خود باشد.

این بخشی از صحبت های علی صابری عضو انجمن سواد رسانه ای ایران است. او معتقد است:  مدیریت سواد محور زندگی مجازی علاوه بر اخلاق و دانشی که هر کاربر باید به آن متعهد باشد، نیازمند برنامه ریزی هایی برای سالم سازی و توسعه فضای مجازی است که باید توسط نهادهای مرتبط ارائه و اجرا شود تا زمینه مدیریت فضای مجازی محقق شود.

در خصوص مدیریت زندگی مجازی با این کارشناس رسانه ساعتی به بحث و گفت و گو نشستیم. آنچه از نظر می گذرانید، حاصل گفت و گوی ما با وی است.

مدیریت زندگی مجازی مبتنی بر چه مواردی است؟

- داشتن تعامل مبتنی بر اصول تعریف شده در فضای مجازی در عصر تحول یافته برای داشتن زندگی مجازی سالم و پیشرفته امری لازم و ضروری است؛ مدیریت زندگی مجازی مبتنی بر سواد شیوه ای استاندارد از تعامل با فضای مجازی است که سبب شکل گیری سبکی رشدیافته از زندگی کردن با خدمات و امکانات فضای مجازی می شود.
مدیریت زندگی مجازی مبتنی بر چه مواردی است؟

تعاملی سالم و سازنده که نگرش و رفتار را متحول می کند تا هر کاربر دانش اداره کردن زندگی مجازی را داشته باشد.

مدیریت زندگی مجازی یعنی آگاهانه و با هدف از فناوری بهره بردن، داشتن الگوی تعاملی استاندارد با فرآیند دگردیسی دیجیتالی یعنی فضای مجازی را درست زندگی کردن کاربر با سواد فضای مجازی بودن است.

مدیریت زندگی مجازی یک ضرورت است برای هر کاربر تا در دنیای مجازی هدف، مسیر و مقصد مشخصی داشته باشد ضرورت است برای هر جامعه تا فرهنگ سالم مجازی شکل بگیرد تا جامعه مجازی استاندارد تحقق یابد.

 آیا مدیریت زندگی مجازی صرفا به اقدامات و برنامه ریزی های فردی محدود نمی شود؟

- بله همینطور است؛ مدیریت زندگی مجازی صرفا به اقدامات و برنامه ریزی های فردی محدود نمی شود، بلکه نهادهای جامعه نیز در این فرآیند همسو با مسئولیت هر فرد نقش موثر و مکملی دارند تا فرهنگ مجازی سالم و رشدیافته ای شکل بگیرد بستری که مؤلفه های مدیریت مطلوب زندگی را ارائه و ترویج کند.

زمانی که سیستم علمی فرهنگی یک جامعه برای پرورش یک شاخص توسعه مانند مدیریت زندگی مجازی برنامه ریزی های اصولی داشته باشد، افراد جامعه زمینه و دانش لازم برای رشد سواد فضای مجازی را خواهند داشت. تخصصی تر و موثرتر با فضای مجازی تعامل کرده و زندگی مجازی خود را درست مدیریت می کنند.

 برای مدیریت هر فناوری نیازمند دانش لازم هستیم؟

- برای مدیریت هر فناوری، تحول و دگردیسی نیازمند شناخت و دانش هستیم تا آگاهانه و هدفمند با جهان پیشرفته تعامل کنیم. هر اندازه میزان شناخت ما مبنایی تعریف شده و سوادمحور داشته باشد، سالم تر و مفیدتر از فناوری استفاده خواهیم کرد و اصولی تر می توانیم آن را مدیریت کنیم.

مدیریت زندگی مجازی مبتنی بر چه مواردی است؟

محصول شناخت و دانش رشدیافته از فناوری نگرش و سوادی است که سبب می شود تحولات عصر تکنولوژی را درست درک و فهم کنیم و سالم و سازنده از آن بهره مند شویم. در مدیریت زندگی مجازی هر کاربر می داند فضای مجازی چیست و چگونه باید از آن استفاده کند.

 بیشتر در این مورد توضیح می دهید؟

- فضای مجازی اساسی ترین تحول عصر حاضر است فناوری که با امکانات و خدمات متنوع سبک زندگی را از جنبه های مختلف متحول کرده است و چنانچه مدیریت آگاهانه این فناوری را ندانیم، نمی توانیم سبک زندگی مجازی استانداردی داشته باشیم  و آسیب های فضای مجازی از ابعاد مختلف سلامت، امنیت و پیشرفت ما را تهدید خواهد کرد.

تعامل سازنده با امکانات فضای مجازی راهی برای مصون ماندن 

از این نظر برای مصون ماندن از آسیب های فضای مجازی، داشتن تعامل سالم و سازنده با خدمات و امکانات فضای مجازی، همسویی با فناوری های جهان پیشرفته، داشتن هدف و مسیر مشخص در دنیای مجازی و داشتن سبک زندگی مجازی استاندارد باید آموخته های فضای مجازی را یاد گرفت.

زمانی که سیستم علمی فرهنگی یک جامعه برای پرورش یک شاخص توسعه مانند مدیریت زندگی مجازی برنامه ریزی های اصولی داشته باشد، افراد جامعه زمینه و دانش لازم برای رشد سواد فضای مجازی را خواهند داشت. تخصصی تر و موثرتر با فضای مجازی تعامل کرده و زندگی مجازی خود را درست مدیریت می کنند.

سوادی که نگرش و رفتار را رشد دهد و سبب می شود هر فردی بتواند زندگی مجازی خود را هدفمند مدیریت کند و از مزایا و امکانات این محیط به شیوه ای مطلوب بهره مند شود. فناوری عامل پویایی و موفقیت فرد و جامعه خواهد شد، وقتی سواد مدیریت فناوری در جامعه نهادینه شده باشد.

به نظر می رسد مدیریت سواد محور زندگی مجازی نیازمند برنامه ریزی های خاصی باشد.

- مدیریت سواد محور زندگی مجازی علاوه بر اخلاق و دانشی که هر کاربر باید به آن متعهد باشد، نیازمند برنامه ریزی هایی برای سالم سازی و توسعه فضای مجازی است که باید توسط نهادهای مرتبط ارائه و اجرا شود تا زمینه مدیریت فضای مجازی محقق شود.

بومی سازی و سالم سازی منطبق با الگوهای پیشرفت سبب خواهد شد محیط مجازی سالم و پویایی شکل بگیرد و افراد بستر مطلوبی برای تعامل با فضای مجازی داشته باشند.

مدیریت زندگی مجازی یعنی آگاهانه و با هدف از فناوری بهره بردن، داشتن الگوی تعاملی استاندارد با فرآیند دگردیسی دیجیتالی یعنی فضای مجازی را درست زندگی کردن کاربر با سواد فضای مجازی بودن است. مدیریت زندگی مجازی یک ضرورت است برای هر کاربر تا در دنیای مجازی هدف، مسیر و مقصد مشخصی داشته باشد ضرورت است برای هر جامعه تا فرهنگ سالم مجازی شکل بگیرد تا جامعه مجازی استاندارد تحقق یابد.

داشتن محیط مجازی با شاخص های برتر نقش اساسی در ارتقای دانش مدیریتی کاربران دارد؛ لازم است به مؤلفه های برتر و مؤثر در فرآیند مدیریت زندگی مجازی اهمیت داده شود و برنامه ریزی های مهندسی شده ارائه شود تا هر کاربر زمینه، دانش و ابزار لازم برای مدیریت زندگی مجازی را داشته باشد؛ در اینصورت است که فضای مجازی محیط سالم و مفیدی با کاربرانی باسواد خواهد شد.

مدیریت زندگی مجازی مبتنی بر چه مواردی است؟

محصول فرد باسواد مدیریت زندگی مجازی و جامعه مجازی با ساختاری مبتنی بر سواد فضای مجازی محیطی استاندارد خواهد شد که رشد و پیشرفت فرد و جامعه را سبب می شود.

 فضای مجازی محصول چه مواردی است؟

- فضای مجازی محیط شناخته شده ای است که محصول پیشرفت فناوری است؛ محصول رشد دانش انسانی که با داشتن قابلیت ها و ویژگیهای متنوع توانسته محیط جدید و پیشرفته ای را بسازد.

دنیایی دیجیتالی و هوشمند دنیایی که برای درست زندگی کردن آن نیازمند سواد هستیم، سوادی که دانش و اخلاق ما را پرورش دهد. مدیریت هدفمند دنیای مجازی را به ما یاد بدهد تا به بهترین شیوه از امکانات این محیط استفاده کنیم. کاربری که توانایی مدیریت زندگی مجازی را دارد عضویی مفید و موفق در دنیای مجازی است.

 زندگی دیجیتالی در حال توسعه است، بخش عمده ای از اقدامات و برنامه ریزی ها در بستر فضای مجازی به دلیل ویژگی های برتر این محیط ارائه و اجرا می شود.

فضای مجازی اساسی ترین تحول عصر حاضر است فناوری که با امکانات و خدمات متنوع سبک زندگی را از جنبه های مختلف متحول کرده است و چنانچه مدیریت آگاهانه این فناوری را ندانیم، نمی توانیم سبک زندگی مجازی استانداردی داشته باشیم  و آسیب های فضای مجازی از ابعاد مختلف سلامت، امنیت و پیشرفت ما را تهدید خواهد کرد.

سبکی پیشرفته با مزایای متنوع که تحولی بنیادی در ساختارهای ارتباطی، خدماتی و تعاملی ایجاد کرده است. محیطی که جوامع موفق و پیشرفته برای مدیریت هدفمند آن برنامه ریزی های مهندسی شده دارند تا بتوانند محیط امن، پیشرفته و سالم بر مبنای فناوری دیجیتال داشته باشند.

 جامعه ای با زندگی مجازی استاندارد نیازمند چه مواردی است؟

- برای ساخت جامعه ای با زندگی مجازی استاندارد، لازم است این نگرش ، فرهنگ و انگیزه در جامعه ما نیز نهادینه سازی شود و برنامه ریزی های دانش محور برای توسعه هدفمند فضای مجازی ارائه و اجرا شود تا بتوانیم همسویی مطلوبی با روند جهانی پیشرفت داشته باشیم و جامعه ای سالم و رشدیافته را بسازیم.

جامعه ای که دانش و اخلاق تعامل با دنیای مجازی را بداند، جامعه ای با سطح استانداردی از مدیریت زندگی مجازی در اینصورت است که می توانیم از فناوری مطلوب ترین استفاده را ببریم. آسیب ها و بحران های فضای مجازی را مدیریت کنیم و دنیای مجازی استانداردی بر مبنای علم و اخلاق داشته باشیم. 

 رسیدن به سطح مطلوب مدیریت زندگی مجازی نیازمند برنامه ریزی های علمی و فرهنگی، تلاش، تخصص و تعهد همه اجزای موثر در توسعه فضای مجازی است.

داشتن تعامل مبتنی بر اصول تعریف شده در فضای مجازی در عصر تحول یافته برای داشتن زندگی مجازی سالم و پیشرفته امری لازم و ضروری است؛ مدیریت زندگی مجازی مبتنی بر سواد شیوه ای استاندارد از تعامل با فضای مجازی است که سبب شکل گیری سبکی رشدیافته از زندگی کردن با خدمات و امکانات فضای مجازی می شود.

مدیریت زندگی مجازی یک امتیاز و ضرورت است برای درست زندگی  کردن در دنیای مجازی. برای عضو مؤثر جامعه مجازی بودن لازم است این مهم مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق آن اقدام شود. برای شکل گیری فرهنگ درست فضای مجازی و ساختاری که هر عضو دنیای مجازی مدیر موفق زندگی مجازی خود باشد.

در چه زمانی می توانیم بهره مندی مناسبی را از فضای مجازی داشته باشیم؟

- فضای مجازی یقین و باور جدید نیست بلکه یک امکان، فناوری، ویژگی و بهره مندی جدید است که در راستای تحولات و پیشرفت دانش انسانی شکل گرفته است؛ لذا به جای پذیرش محض و بدون آگاهی این فناوری آن را محصول دنیای جدید بدانیم که نیازمند یادگیری آن هستیم تا از مصرف کننده به استفاده کننده فضای مجازی تبدیل شویم.

مدیریت زندگی مجازی مبتنی بر چه مواردی است؟

به جای اینکه فضای مجازی نیروی غالب بر نگرش و رفتار ما شود، ما این ابزار را آگاهانه به خدمت بگیرم تا هم فناوری به شیوه ای سالم و سازنده شکل گیرد و هم شیوه استفاده و زندگی با فضای مجازی ما ساختار استانداردی داشته باشد.

داشتن محیط مجازی با شاخص های برتر نقش اساسی در ارتقای دانش مدیریتی کاربران دارد؛ لازم است به مؤلفه های برتر و مؤثر در فرآیند مدیریت زندگی مجازی اهمیت داده شود و برنامه ریزی های مهندسی شده ارائه شود تا هر کاربر زمینه، دانش و ابزار لازم برای مدیریت زندگی مجازی را داشته باشد

آنچه که تعامل ما با فضای مجازی را تعاملی موفق، سالم و نتیجه بخش خواهد کرد داشتن سواد فضای مجازی است سوادی که توانایی، فهم و دانش ما را تربیت کرده و از ما کاربری هوشمند می سازد که می داند فضای مجازی چیست و چگونه باید از آن استفاده کند.

مدیریت زندگی مجازی مبتنی بر چه مواردی است؟ ا
فراد و جامعه ای که به اهمیت سواد فضای مجازی آگاه باشند و منطبق با استانداردهای فضای مجازی عمل کنند افراد و جامعه ای با سواد فضای مجازی خواهند بود که می توانند زندگی مجازی زیبایی داشته باشند، آنچه که هدف سواد فضای مجازی است.
نظر شما