شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۰۹۷۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
مستند «۷۶ روز» درباره روزهای آغازین ظهور کرونا در ووهان چین، در چهل و پنجمین دوره جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درمی‌آید.
نمایش مستندی از ظهور کرونا در جشنواره تورنتوبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در دوره قرنطینه ووهان، رسانه‌های خارجی ویدئوهایی را پخش می‌کردند که ساکنان محلی با گوشی‌های هوشمند خود از صف طویل بیماران کرونایی در بیرون بیمارستان‌ها، ثبت کرده بودند. مستند ۷۶ روز ساخته ها وو (Hao Wu) کارگردان چینی-آمریکایی برای اولین بار آنچه پس از پذیرش در بیمارستان به این بیماران گذشت را به تصویر می‌کشد.

۷۶ روز مخاطبان را با خود به ووهان می‌برد، شهری با ۱۱ میلیون جمعیت که پیش از آن که به خط مقدم مبارزه با ویروس جدیدی به نام کرونا وارد شود، کمتر کسی در خارج از چین آن را می‌شناخت.
مستند ۷۶ روز پزشکان و پرستارانی را به تصویر می‌کشد که در لباس‌های محافظتی، ماسک و دستکش برای نجات جان انسان‌ها از این تخت به آن تخت می‌روند. به گفته وو، این مستند شخصیت محور نبود و در عوض در آن از داستان‌های احساسی برای جلو بردن روایت استفاده می‌شود.

این فیلم مستند برای اولین بار امروز چهاردهم سپتامبر (دوشنبه ۲۴ شهریور) و در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو روی پرده خواهد رفت.

مستندی از امید و انسانیت در روزهای بحران

وو که در نیویورک اقامت دارد، می‌گوید هدفش از ساخت این مستند آن بود که از پوشش خبری گمراه کننده رسانه‌های بین‌الملل درباره ووهان و قرنطینه ۷۶ روزه آن فراتر رفته و داستان‌هایی را از مقاومت انسانی و امید، در عین استیصال مطلق، روایت کند.  

پیام فیلم من این است که ما باید انرژیمان را روی این متمرکز کنیم که چگونه می‌توانیم از همه‌گیری کرونا جان به در برده و قوی‌تر از گذشته به صحنه برگردیم.
جشنواره فیلم تورنتو یک جشنواره سینمایی ده روزه است که سپتامبر هرسال در شهر تورنتوی کانادا برگزار می‌شود. جشنواره امسال از ۲۰ شهریور افتتاح شد و ۲۹ شهریور به کار خود پایان می‌دهد
منبع: ایرنا
نظر شما