پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۲
کد خبر: ۱۰۹۷۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
فراخوان مقاله وبینار «بررسی نقش ادبیات، فرهنگ و علوم انسانی در تمدن‌سازی» از سوی رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش اعلام شد.
فراخوان مقاله وبینار نقش ادبیات، فرهنگ و علوم انسانی در تمدن‌سازیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش با مشارکت دانشگاه‌های ایران و بنگلادش، وبینار تخصصی با موضوع «بررسی نقش ادبیات، فرهنگ و علوم انسانی در تمدن‌سازی» را در تاریخ ۲۳ اسفندماه سال جاری ساعت ۱۰ تا ۱۸ به وقت داکا به زبان‌های بنگلا، فارسی و انگلیسی برگزار می‌کند.

محورهای مقالات و سخنرانی‌های این وبینار شامل عامل ایجاد و افول تمدن‌ها، عوامل رشد و شکوفایی تمدن‌ها، نقش ادیان در تمدن‌سازی، مظاهر مادی و معنوی تمدن‌ها، معنا و مفهوم تمدن اسلامی و همچنین، معنا و مفهوم تمدن نوین اسلامی می‌شود.

بررسی نقش ادبیات در تمدن سازی، بررسی نقش فرهنگ در تمدن سازی، نقش علوم انسانی و علوم فنی و مهندسی در تمدن سازی، ظرفیت‌های ایران و بنگلادش برای مشارکت در ساخت تمدن سازی از دیگر محورهای مقالات و سخنرانی‌ها است.

از این رو، فراخوان مقاله برای این وبینار تخصصی از سوی رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش اعلام شد. مهلت ارسال چکیده مقالات و سخنرانی‌ها، ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری به نشانی ایمیل دبیرخانه: Dhaka.icro@gmail.com خواهد بود.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن دبیرخانه: ۰۰۸۸۰۲۹۶۱۱۹۸۷ تماس حاصل کنند.

نظر شما