جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۳
کد خبر: ۱۱۰۳۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
بروکینگز- جان آلن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سرزنشی نیست اگر با دیدن مناظره سه شنبه، نتیجه گرفته شود که دمکراسی آمریکا، زیر حمله مستقیم رییس جمهوری قرار گرفته است.

1- با نخستین مناظره انتخاباتی می توان به راحتی متقاعد شد که دموکراسی آمریکایی مورد حمله مستقیم رئیس جمهور ایالات متحده قرار گرفته است. این یک لحظه فوق العاده خطرناک برای ملت ماست و ما باید به شکلی واضح موقعیت ها و سیاست های مخالف با آنچه هستیم را محکوم کنیم. 
2- در اینجا سه نکته اصلی نباید مغفول بماند. اول، گروه های برتری جوی سفید پوست تهدیدی برای امنیت ملی و داخلی ایالات متحده هستند. تحقیقات صورت گرفته در شورای امنیت ملی، خشونت فزاینده و فراگیر نسبت به جامعه مسیحیان سیاه پوست، یهود ستیزی، اسلام هراسی و حمله به جوامع سیک و هندو را تایید می کنند. این تحقیق نشان می دهد که عامل اساسی برای این خشونت علیه همه جوامع آمریکایی دین باور – و به طور گسترده تر جوامع آمریکایی رنگین پوست- گروه های برتری جوی سفید پوست و وابستگان مسلح و خشن آنها هستند. وزارت کشور ایالات متحده و اف بی ای، واقعیت این خشونت و سرشت و گستره این تهدید برای ایالات متحده را تایید کردند.
3- در اولین مناظره، آقای ترامپ نه تنها گروه های برتری جوی سفید پوست را محکوم نکرد بلکه از گروه "پسران مغرور" که یک سازمان به شدت منفور است خواست که در حالت آماده باش، منتظر بمانند.
4- دوم، هر دو نامزد باید با صدای بلند و بدون ابهام خشونت سیاسی را رد کنند. هر گونه پرهیز از تایید این حمایت اساسی از جان آمریکایی ها و ارزش های دموکراسی ما باید تمایل به چشمپوشی از خشونت و حکومت اوباش شناخته شود. 
5- حملات بی اساس آقای ترامپ به روند انتخابات ریاست جمهوری، ناعادلانه و جعلی خواندن آن به گیج کردن و ترساندن رای دهندگان آمریکایی منجر می شود. این یک حمله مستقیم به روند رای گیری دموکراتیک ایالات متحده است. آقای ترامپ اخیرا در نشست مطبوعاتی کاخ سفید انتقال صلح امیز قدرت در صورت باخت در انتخابات آینده را نپذیرفت. او همچنین از طرفدارانش خواست به پای صندوق ها بروند تا امنیت انتخابات تضمین شود. چنین تهدیداتی در هر کشور در حال توسعه ای با برچسب هایی چون رفتار "خطرناک" و "خودکامه" توصیف می شود. 
6- سوم، به عنوان ملتی که برای عدالت اجتماعی، حکومت قانون و دفاع از دموکراسی می ایستد، باید در آموزش ریشه ها و نیز راه حل های نژاد پرستی سیستمی در امریکا سرمایه گذاری کنیم. 
7- آقای ترامپ اظهار نظر وزارت کشور و اف بی آی در این باره که گروه های برتری جوی سفید پوست، تهدید امنیت ملی و داخلی هستند را اشتباه دانست و دستور العمل حساسیت های نژادی در درون دولت ایالات متحده را به مانند تبلیغات نژادپرستانه علیه سفید پوستان آمریکایی نامید. 
8- این سه نکته باید به راحتی توسط جمهوری خواهان و دموکرات های پذیرفته شود. با این حال، انچه در مناظره اخیر دیده شد یک واگرایی آشکار و آزار دهنده بین بهترین سنت های دموکراسی آمریکایی و نگرش واقعی آقای ترامپ به اداره این کشور است. سوم نوامبر مهم ترین تاریخ برای ایالات متحده در حافظه زنده اش است. خطر بسیار زیاد است و در آن لحظه ایالات متحده یا از برخورد به صخره جلوگیری می کند یا به کلی تباه می شود.

نظر شما