جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۱۰۵۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
نقش روایت دولت در همراه کردن مردم
دولت محافظه کار این کشور که توسط ارنا سولبرگ، نخست وزیر اداره می شود موفق شد روی برخی نقاط قوت حساب کند. مانند تراکم اندک جمعیت در این کشور و حضور یک نظام اقتصادی که قادر به مدیریت ضربات وارده ناشی از این بحران بود.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فرهنگ و هنر، کشور نروژ در عرض چند ماه موفق شد پاندمی را دور بزند و به عنوان الگوی موفق برای منطقۀ اسکاندیناوی و سایر کشورهای اروپا مطرح گردد.

دولت محافظه کار این کشور که توسط ارنا سولبرگ، نخست وزیر اداره می شود موفق شد روی برخی نقاط قوت حساب کند. مانند تراکم اندک جمعیت در این کشور و حضور یک نظام اقتصادی که قادر به مدیریت ضربات وارده ناشی از این بحران بود. لیکن همچنین موفق شد روایتی را ایجاد کند که قادر گردید مردم را درگیر ساخته و آنها را به سمت همکاری سوق دهد.

به نقل از روزنامه ایل جورناله ایتالیا، روز 27 سپتامبر تعداد موارد ابتلا به کووید-19 در نروژ 13741 نفر بود در حالی که 274 نفر نیز از زمان آغاز این بیماری در این کشور جان خود را از دست دادند. دولت این کشور از همان ابتدا یک سری تدابیر محدودکننده و سختگیرانه اتخاذ نمود. مدارس، بارها و اماکن تفریحی تعطیل شدند، مرزها بسته شدند و رویدادهای ورزشی و فعالیت های فرهنگی ممنوع گردیدند. این تدابیر در ابتدا تمدید شدند لیکن تأثیر آنها باعث تقویت اعتماد مردم نروژ نسبت به نظام سیاسی حاکم گردیدند.

تعداد افرادی که در حال حاضر بر اثر ابتلا به کووید-19 در این کشور بستری هستند به 20 نفر می رسد و تنها دو نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. در ضمن تعداد بالای آزمایش های تشخیصی یعنی بیش از یک میلیون مورد یکی از علل موفقیت الگوی نروژ به شمار می آید. شناسایی زودهنگام موارد حتی بدون علائم امکان جلوگیری از تشکیل کانون های شیوع را فراهم آورده و میزان انتقال ویروس را در داخل جامعه کاهش می دهد.

تصمیماتی که نروژ در این رابطه اتخاذ نموده می توانند حداقل به طور جزئی و در رابطه با اصول پایه در جای دیگر نیز تکرار شوند. به عنوان مثال نخست وزیر و سایر اعضای دولت این کشور در ماه های اخیر در سه کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند که در آنها عمدتاً کودکان به نقش آفرینی پرداختند. آنها که زندگیشان به سبب این بحران تغییر کرده سیاستمداران را غرق پرسش های خود نمودند و برای همۀ آنها نیز پاسخ دریافت کردند. طی آن سعی شد به کوچکترها توضیحاتی در جهت سلامتی شان داده شود. گاهی اوقات محدودیت ها چنانچه به خوبی تشریح گردند می توانند پیروان بیشتری جذب کنند تا مقرراتی که اجباری تحمیل می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما