جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۱۱۲۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کتابخانه فردوس همزمان با هفته وحدت، کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» را در بستر شبکه‌های اجتماعی معرفی کرد.
معرفی کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» همزمان با هفته وحدت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ کتابخانه فرهنگ‌سرای فردوس به مناسبت گرامی‌داشت هفته وحدت و ایام ولادت باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» را به همین مناسبت و با شعار محوری «من عاشق محمدم(ص)»، بصورت مجازی معرفی کرد.


این کتاب پر مخاطب حاصل تحقیقات محمدرضا سرشار در متون معتبر تاریخی مرتبط با زندگی و سیره پیامبر ‌اسلام (ص)، در قالب داستانی و به لحنی شاعرانه است. این اثر پس از چاپ به صورت کتاب در دو قالب ویژه نوجوانان و بزرگسالان موفق به دریافت جوایز معتبری از سوی جشنواره‌های کشوری قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به عنوان اثر برگزیده دومین جشنواره قصه‌های قرآنی، پیامبران و ائمه» (مربوط به بررسی کتاب‌های ده سال سال‌های ۱۳۷۴تا ۱۳۸۴) اشاره کرد.


در کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» گرچه نویسنده در پرداخت به سیره و زندگی حضرت محمد(ص) به منابع تاریخی استناد کرده، اما بهره‌گیری وی از تخیل در پرداخت احوال روانی شخصیت‌های فرعی و توصیف مکان‌ها و اشیاء نیز به وضوح مشهود است.


علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند به صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای فردوس به نشانی @ferdoss.farhangsaraa و کتابخانه فردوس به نشانی @ferdoslibrary مراجعه کنند.
 


نظر شما