جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۱۱۳۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
میشل عون رئیس جمهور لبنان، از قطعه موسیقیایی «بيروت ! درد تو، درد من است» که با ابتکار و هماهنگی‌های لازم توسط رایزنی فرهنگی کشورمان در لبنان و بنیاد رودکی ساخته شده قدردانی کرد.
تشکر ویژه رئیس‌جمهور لبنان از همدردی هنرمندان ایرانی با آسیب‌دیدگان انفجار بندر بیروتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر، چندی پیش به ابتکار رایزنی فرهنگی کشورمان در لبنان و بنیاد فرهنگی - هنری رودکی  و با دعوت  از "آندره الحاج" رهبر ارکستر ملی لبنان به تهران، نماهنگی با رهبری ايشان و با عنوان "بيروت درد تو درد من است" ساخته شد ، شعر این نماهنگ با عنوان "بی تاب بلقيس" سروده استاد آهورا ايمان و آهنگسازی استاد فردين خلعتبری و خوانندگی استاد حميدرضا نوربخش است ، که این اثر ارزشمند توسط اركستر سمفونيك ملى ايران  در تالار وحدت به اجرا درآمد.
بعد از اهدای این اثر ماندگار هنری به رئیس جمهور لبنان از طرف محمد جواد فیروز نیا سفیر کشورمان در بیروت ، نبیل شدید مدیرکل تشریفات و امور بین الملل ریاست جمهوری این کشور در نامه ای ضمن تحسین این اثر هنری از سوی میشل عون رئیس جمهور لبنان مراتب قدردانی ایشان را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.
در بخش هایی از این نامه آمده است :
" اين هديه فرهنگى با ارزش توليدى رايزنى فرهنگى و بنياد فرهنگى هنرى رودكى كه پيام وفادارى و همبستگی با لبنان و شهدای انفجار بندر بيروت بود، مورد توجه و خوشايند جناب رئيس جمهور قرار گرفت به ويژه آن كه به عنوان يكی از بزرگ ترين توليدات موسيقايی از نظر محتوا و نشر آن به شمار می رود. اضافه بر اين كه نشان دهنده عمق روابط ميان لبنان و ايران در سطوح مختلف و برخاسته از دوستی و پيوند دو ملت دوست با يكديگر بوده و ميزان مشاركت ايران با لبنان و ملت آن در مصيبت دردناك و سختی هایی كه در مسيرشان با آن روبرو هستند را نشان می دهد."
در اين نامه همچنين آمده است :"رئيس جمهور از شما( محمد جواد فیروز نیا سفیر کشورمان در بیروت) درخواست می نمايد كه مراتب تشكر خود را به رئيس جمهور، دولت و ملت ايران به خاطر حمايت از لبنان و همراهی با اين كشور در تمام عرصه ها، ابلاغ نموده و همچنين از برپا كنندگان اين كار ويژه تشكر نموده  و برای آنان پيشرفت روز افزون و كارهای برجسته تری را آرزو می نمايد" .

تشکر ویژه رئیس‌جمهور لبنان از همدردی هنرمندان ایرانی با آسیب‌دیدگان انفجار بندر بیروت

متن نامه به شرح ذيل است :
سفير محترم جمهورى اسلامى ايران در لبنان 
جناب اقاى محمد جلال فيروز نيا 

با درود
رئيس جمهور سپهبد ميشل عون، لوح فشرده كليپ موسيقی اركستر سمفونی ملی ايران با عنوان" بيروت.. درد تو درد من است" كه توسط رايزنی فرهنگی و با همكاری مؤسسه فرهنگی رودكی در ايران و رهبر اركستر سمفونی ملی لبنان "آندره الحاج" توليد شده است را دريافت نمود.
اين هديه فرهنگی با ارزش كه پيام وفاداری، و همبستگی با لبنان و شهدای انفجار بندر بيروت بود، مورد توجه و خوشايند جناب رئيس جمهور قرار گرفت به ويژه آن كه به عنوان يكی از بزرگ ترين توليدات موسيقايی از نظر محتوا و نشر آن به شمار می رود. اضافه بر اين كه نشان دهنده عمق روابط ميان لبنان و ايران در سطوح مختلف و برخاسته از دوستی و پيوند دو ملت دوست با يكديگر بوده و ميزان مشاركت ايران با لبنان و ملت آن در مصيبت دردناك و سختی هایی كه در مسيرشان با آن روبرو هستند را نشان می دهد.
رئيس جمهور از شما درخواست می نمايد كه مراتب تشكر خود را به رئيس جمهور، دولت و ملت ايران به خاطر حمايت از لبنان و همراهی با اين كشور در تمام عرصه ها، ابلاغ نموده و همچنين از برپا كنندگان اين كار ويژه تشكر نموده  و برای آنان پيشرفت روز افزون و كارهای برجسته تری را آرزو می نمايد. و اميدوار است كه كشور شما مرحله سخت پيش رو را پشت سر گذارده تا شاهد شكوفايی هر چه بيشتر خود باشد.
دكتر نبيل شديد
مديركل تشريفات و روابط عمومی رياست جمهوری

تشکر ویژه رئیس‌جمهور لبنان از همدردی هنرمندان ایرانی با آسیب‌دیدگان انفجار بندر بیروت

نظر شما