جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۲
کد خبر: ۱۱۱۶۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
جشنواره حفظ قرآن کریم بسیج تهران بزرگ امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با شکلی متفاوت و به صورت مجازی درحال برگزاری است.
آغاز به کار جشنواره الحافظونبه گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ جشنواره حفظ قرآن کریم بسیج تهران بزرگ امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با شکلی متفاوت و به صورت مجازی درحال برگزاری است.

رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ از آغاز این جشنواره با رقابت نونهالان خبر داد و گفت: این جشنواره در سه مقطع سنی تا هفت سال، هشت تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا برگزار می‌شود که مرحله اول آن با رقابت حافظان نونهال کمتر از هفت سال آغاز شده و در این مرحله ۱۷۰ نونهال حافظ قرآن با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: این مرحله در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ سه جزء، حفظ جزء اول یا سی‌ام و حفظ ۲۰ سوره آخر قرآن برگزار و خانم‌ها زهرا صریحی‌نژاد و فاطمه شیرازی قضاوت آن را بر عهده دارند.

قربانی در خصوص برگزاری سایر رده‌های سنی این جشنواره گفت: مرحله مقدماتی دیگر رده‌های سنی جشنواره الحافظون برگزار شده و مرحله نیمه‌نهایی آن آذر‌ماه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در خصوص رشته‌ها و مقاطع جشنواره گغت: مقطع سنی تا هشت سال در رشته‌‌های حفظ پنج جزء، حفظ سه جزء، حفظ جزء اول یا سی‌ام و ۲۰ سوره آخر قرآن، مقطع سنی هشت تا ۱۶ سال در رشته‌های جزء اول یا سی‌ام، سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل برگزار می‌شود و مقطع سنی بالای ۱۷ سال در رشته‌های سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.
نظر شما