جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۳۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کتاب «۲۰۳۰؛ مدیریت غرب بر جوامع شرق» اثر جدید حسن رحیم پور ازغدی از سوی انتشارات کتاب فردا روانه بازار شده است. .
کتاب «۲۰۳۰؛ مدیریت غرب بر جوامع شرق» منتشر شد
به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر،کتاب «۲۰۳۰؛ مدیریت غرب بر جوامع شرق» اثر جدید حسن رحیم‌پورازغدی است که به کوشش دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی و از سوی انتشارات کتاب فردا روانه بازار شده است.

ابتدای سال ۱۳۹۶ بود که مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان و معلمان پرده از تصویب و اجرای محرمانه سندی در حوزه آموزش برداشتند. سند موسوم به ۲۰۳۰ که بنا بود به عنوان سندی بالادستی، سمت و سوی آموزش کشور را تغییر دهد. ایشان در این بیانات مهم فرمودند: «این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرف‌ها، این‌ها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی‌ای -که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملت‌های گوناگون، با تمدن‌های مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است.» [۱]

پس از انتقاد صریح مقام معظم رهبری نسبت به اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور و دعوت ایشان از نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه برای بررسی تحلیلی این سند، استاد رحیم پور ازغدی طی چند سخنرانی در جمع اساتید حوزه و دانشگاه به تبیین ابعاد و زوایای مختلف این سند و نیز پیامدهای فرهنگی و اجتماعی آن پرداخته است.

در این کتاب وی به تحلیل اهداف کلان پشت پرده اسناد بین المللی می‌پردازد. سپس به بررسی متن سند ۲۰۳۰ و نقد یک به یک بندهای این سند اقدام می‌کند. این سخنرانی‌ها توسط حسین ایزدی تنظیم، تحقیق و در نهایت در قالب یک کتاب مستقل تدوین شده است.

فصل‌های این کتاب عبارتند از:

گفتار اول: کاپیتولاسیون بین المللی

گفتار دوم: لایه‌های پنهان سند توسعه پایدار

گفتار سوم: پرسش‌های اساسی درباره اسناد بین المللی

گفتار چهارم: نقد جامع متن سند آموزشی ۲۰۳۰

گفتار پنجم: سند ۲۰۳۰، سندی الزام آور؛ (بازخوانی نمونه‌هایی از اخطارهای یونسکو به کشورها)

گفتار ششم: پرسش‌ها و پاسخ‌ها

این کتاب در ۲۰۰ صفحه در پاییز ۱۳۹۹ از سوی انتشارات کتاب فردا روانه بازار شده است
نظر شما