شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۲۶۶۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
خانه فرهنگ فدک منطقه ۸ فتوکلیپ راهکارهای روانشناختی نقاشی‌های کودکانه را تولید و در فضای مجازی منتشر کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، خانه فرهنگ فدک منطقه ۸ فتوکلیپ راهکارهای روانشناختی نقاشی‌های کودکانه را با هدف گسترش روابط فردی و اجتماعی در خانواده تولید و در فضای مجازی منتشر کرد. 

حتماً بارها دیده‌ایم کودکان تمایلی برای بروز احساسات درونی خود نشان نمی‌دهند یا توانایی این کار را ندارند. اما با تشویق کودکان به نقاشی می‌توانیم به درون آنها پی ببریم. بسیاری از روانشناسان و کارشناسان بهداشت روان، آثار هنری کودکان را بهترین روش برای روانکاوی احساسات، تمایلات، خلاقیت‌ها و خلق و خوی آنها می‌دانند. خط‌خطی کردن نامنظم کودک روی برگه سفید واقع‌گرایی اتفاقی نام دارد، پیش نمایه مرحله‌ای است که کودکان سعی دارند تصویری را خلق کنند که با چشم دیده شود. حتی ساده‌ترین اشکال از صورت، انگشتان، ماشین، درخت، خانه و برخی اوقات تصاویری از چیزهای خاصی را که نشان‌دهنده تفکر آنهاست به نقاشی خود می‌افزایند و در این مرحله جزییات وارد نقاشی کودکان می‌شود. در مرحله پیشرفته‌تر کودکان به روایت نقاشی‌های خود نیز می‌پردازند. 

علاقه‌مندان می‌توانند این کلیپ را در ادامه مشاهده کنند. خانه فرهنگ فدک در هفت‌حوض، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، داخل بوستان فدک واقع شده است و شماره تلفن ۷۷۸۱۳۰۰۲ برای آگاهی از فعالیت‌ها و دوره‌های آموزشی مجازی این مرکز در روزهای قرنطینه اعلام می‌شود. 

نظر شما