شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۱۲۸۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
همزمان با بلندترین شب سال فرهنگ‌سرای امید، با برنامه‌هایی جذاب و متنوع در فضای مجازی مهمان شهروندان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، یلدای امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تاکید بر پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی سفره خود را در فضای مجازی گسترده است.
 
به همین منظور مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳، همگام با این سنت دیرینه ایرانیان، سعی دارد در این شرایط شادترین شب نشینی سال را با بسته فرهنگی با عنوان «شب چراغ» همراه با مردم در فضای مجازی رقم بزند.

«شهر خوب قصه‌ها» میزبان مجازی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها 

با توجه به اینکه دورهمی‌های شب یلدا سلامتی والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را به خطر می‌اندازد و ضرورت پیوند نسل‌ها در حفظ سبک زندگی اسلامی و ایرانی، مسابقه قصه‌خوانی شهر خوب قصه‌ها؛ از شهروندان دعوت می‌کند که روایت و قصه‌های والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود را در دو قالب ویدیو و فایل صوتی(پادکست) ۵دقیقه‌ای برای ما ارسال کنند. شرکت کنندگان می‌توانند قصه‌های خود را با درج هشتک شهرخوب_قصه_ها درصفحه اینستاگرام شخصی خود بارگذاری و صفحه شهر خوب قصه‌ها را تگ کرده یا به دبیرخانه طرح در واتس اپ به شماره 09024508438 ارسال نمایند. 

همسرایی گروه کر آواهای ماندگار

اجرای گروه کر آواهای ماندگار؛ یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی این مدیریت است؛ که توسط گروه کر سالمندان فرهنگ‌سرای امید با قطعه بسیار زیبای (گیسوی سیاه)  و به رهبری شاهرخ شیردوست مهمان خانه‌های شما خواهد بود. 

خوشمزه‌های یلدایی 

از ده‌ها خوراکی‌هایی که شب  یلدا طبق سنت بر سفره یلدایی ایرانی‌ها می‌نشیند بعضی از آنها دارای خواص ویژه‌ای است که فرهنگ‌سرای امید به معرفی و بیان خواص این خوراکی‌ها در قالب یک فایل عکس نوشته پرداخته و منتشر کرده است. 

«خونه آقاجون» در آخرین شب پاییز

نمایش جذاب و دیدنی «خونه آقاجون» توسط کانون نمایش سالمندان و به نویسندگی و کارگردانی روح انگیز مهرگان اجرا می‌شود؛ که علاقمندان برای تماشای این نمایش می‌توانند به صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای امید مراجعه کنند. 

سفره رنگین شب یلدا با آموزش‌های فرهنگ‌سرای امید

بلندترین شب سال و قرنطینه اجباری کرونایی می‌تواند برای کدبانوهای ایرانی فرصت مناسبی باشد تا سفره‌های یلدای خود را با کمک آموزش انواع دسرها ، کیک‌ها و تزئینات مخصوص شب یلدای فرهنگ‌سرای امید رنگین تر کنند.
 
انعکاس کانون سرزمین صدا در اولین شب زمستان

تولیدات یلدایی کانون سرزمین صدای این فرهنگ‌سرا در قالب پادکست با نویسندگی هدیه جباری، حسن شاهی و با صدای دلنشین نجمه نجم و شیدا ساعی در اولین شب زمستان گرمابخش لحظه های شما خواهندبود. 

قصه‌های یلدایی

کتابخانه فرهنگ‌سرای امید برای علاقه‌مندان به مطالعه و با هدف ترویج کتابخوانی محصولی را در فضای مجازی به معرفی کتاب های یلدایی اختصاص داده است که دوستداران کتاب می‌توانند با مراجعه به صفحه کتابستان ۱۳ با این کتاب‌ها آشنا شوند. 

یه جور دیگه ... ؛ 

پیام‌های فرهنگی این مدیریت در مورد پرهیز از دورهمی های خانوادگی در شب یلدای امسال به ما می آموزد جور دیگری به حفظ سلامتی در سایه ارتباط مجازی با بزرگترهای خانواده کمک کنیم. 
فرهنگ‌سرای امید و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ ضمن تاکید بر پرهیز از دورهمی های خانوادگی و دوستانه و آرزوی صحت و سلامت برای همه ، از شهروندان دعوت کرد تا جهت بازدید و بهره مندی از بسته فرهنگی تولید شده توسط این مدیریت را به فضای مجازی تحت اختیار که نشانی آن در زیر آمده است مراجعه کنند.
نظر شما