شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۱۳۰۵۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
پویش مردمی همسایه یا همکاری فرهنگسرای اشراق با هدف کمک به دانش آموزان و خانواده های محزوم برگزار می‌شود.
محرومیت زدایی، محور اصلی فعالیت پویش همسایه
به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر،حمید حقیقی فرد ( جهادگر فعال) درباره فعالیت پویش همسایه گفت:  اسم پویش همسایه برگرفته از روایت حضرت زهرا (س) است که فرمودند: «الجارُ ثُمَّ الدّارُ. اوّل همسایه ، سپس خانه خود.» و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت زدایی این پویش تشکیل شده است. افرادی که در پویش فعالند حدود ۱۱ ماه است در شکل‌های مختلف محرومیت زدایی و خدماتی از این قبیل مشغول هستند.

او درباره خدماتی که پویش همسایه ارائه می‌دهد توضیح داد: خدمات گسترده‌ای در این پویش از قبیل گند زدایی محله، تهیه و آب گیری میوه تازه برای بیمارستان‌ها در اوایل شیوع ویروس کرونا، پخت و پخش غذا در میان نیازمندان استان تهران صورت می‌گیرد. همچنین  در حال راه اندازی و اشتغال زایی تعدادی از زنان بی‌سرپرست هم هستیم و برگزاری کلاس‌های کمک درسی برای دانش آموزان محروم هم فعالیت داریم.

حقیقی‌فرد در پاسخ به این سوال که در این پویش همیاران دانش آموز چه کارهایی انجام می‌دهید، عنوان کرد: اسم این طرح همکلاسی است و خدمات مشاوره‌ای توسط بهترین مشاوران و برگزاری کلاس دروس اصلی و مهم که نیاز به معلم خصوصی دارند انجام می‌شود.

وی در خصوص نحوه شناسایی افراد نیازمند بیان کرد: در کل خانواده هایی که تحت پوشش و کمک قرار گرفته شده اند، لیستی تحت عنوان شناسنامه خانوار برایشان تهیه شده و از روی همان لیست دانش آموزان رو پیگیری می‌کنیم

حقیقی فرد با اشاره به اینکه مردم از طریق صفحه اینستا گرام همسایه hamsayeh.ngo  و شماره تلفن ۰۹۱۲۶۱۰۵۲۵۶می‌توانند در این پویش همکاری کنند اضافه کرد: در حال حاضر برای گام اول از مهم‌ترین پایه های دوره متوسطه دهم و یازدهم شروع به کار کردیم تا انشالله در قدمهای بعدی بقیه پایه‌های متوسطه هم اضافه شود. مشاوره تحصیلی درست و خوب، استعداد یابی و رفع اشکال دروس اصلی از مهمترین و موثرترین روندهای آموزش است.

او ادامه داد: پویش هم کلاسی از شب اول زمستان شروع به کار کرده است. در نظر داریم این فعالیت‌ها را گسترده‌تر کنیم.  برنامه‌ها در پویش همسایه با توجه به اضافه شدن ظرفیت‌های انسانی و سخت افزاری می‌باشد و ما در تهیه نرم افزار و تعریف کار آمادگی کامل را داریم.


نظر شما