جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۰
کد خبر: ۱۱۳۲۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
همزمان با ایام سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فراخوان مردمی «مثل حاج قاسم» برای رسیدگی به مشکلات نیازمندان در حوزه‌های مختلف معیشتی، اشتغال، درمان و امور خیریه در دارالمؤمنین طهران منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مرضیه خسروی بروجنی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ و رییس فرهنگ‌سرای اخلاق با اشاره به ویژگی‌های سردار سلیمانی در تبیین مردمی بودن آن شهید والامقام گفت: او که همواره پناهگاه دردمندان و محرومان بود، عمیقاً به ولی نعمت بودن مردم باور داشت و انقلاب و نظام را حاصل تلاش مردم و متعلق به آنان می‌دانست و پیوسته بر این امر تاکید داشت که مدیران وامدار  مردم هستند و خدمت به آنان را افتخار می‌دانست. به همین خاطر در حوادث گوناگون در میان مردم حضور می‌یافت و به یاری آنها می‌شتافت.

وی راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی جهادی علمدار در منطقه ۱۴ را در راستای رسیدگی به محرومان و خانواده‌های بی‌بضاعت منطقه ۱۴ ارزیابی کرد و افزود: در قالب فراخوان مردمی «مثل حاج قاسم» که توسط قرارگاه جهادی علمدار برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، ضمن شناسایی خانواده‌های نیازمند در سطح منطقه، کمک‌های معیشتی، درمانی و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های بی‌بضاعت پیگیری و دنبال می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای اخلاق از همه نیکوکاران و افرادی که تمایل دارند در این امر خداپسندانه شرکت کنند، دعوت کرد که تا ۲۰ دی ماه از طریق شماره ۰۹۱۲۰۸۹۵۳۴۹ به قرارگاه جهادی علمدار اعلام آمادگی کنند تا ترتیب شرکت آنها در رسیدگی به مشکلات خانواده‌های نیازمند فراهم شود.

خسروی درباره فعالیت‌های قرارگاه جهادی علمدار که از ۲۸ آبان ۱۳۹۹ در کتابخانه ابن‌سینا آغاز به کار کرده است، عنوان کرد: در اولین مرحله، ۶۰ بسته کمک معیشتی به همراه کمک‌های نقدی در شب یلدا بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد. فعالیت‌های این قرارگاه به کمک‌های درمانی و ایجاد اشتغال توسعه می‌یابد و امیدواریم در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و رسیدگی به نیازمندان و فقرا، این کمک‌ها بتواند گوشه‌ای از مشکلات خانواده‌های نیازمند سطح منطقه ۱۴ را به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا برطرف کند. 

قرارگاه جهادی علمدار در خیابان پیروزی، میدان چهارصد دستگاه، کتابخانه ابن‌سینا فعالیت می‌کند.
نظر شما