جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۷
کد خبر: ۱۱۳۸۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
همزمان با ایام الله دهه فجر و میلاد حضرت زهرا(س)، نقش زنان پیشگام انقلاب اسلامی توسط خانه فرهنگ شهید اندرزگو در قالب پادکست در فضای مجازی منتشر می‌شود.
معرفی زنان پیشگام انقلاب در برنامه مجازی «سرمشق زندگی»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و در ایام پیروزی شکوهمند اسلامی ایران در قالب برنامه «سرمشق زندگی»، به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و معرفی بانوان فعال و تاثیرگذار در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود.

از جمله این زنان پیشگام که در برنامه «سرمشق زندگی» معرفی می‌شوند، مرضیه حدیدچی (دباغ)، مریم بهروزی و بهجت افراز(ام الاسراء) است که هر کدام از آنها نقش تاثیرگذاری در مسیر شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند.

مریم بهروزی دبیر کل جامعه زینب از فعالین موثر در روند پیروزی انقلاب اسلامی، از مبارزین فعال قبل از انقلاب، که از افراد کلیدی و موثر در جلسات برنامه ریزی برای انقلاب و شکل گیری حکومت اسلامی برگزار می‌شود، همچنین مرضیه حدیدچی نیز که در دوران نهضت اسلامی طعم زندان و شکنجه های سخت رژیم پهلوی را چشیده بود و پس از پیروزی انقلاب سوابقی از جمله حضور در مجلس شورای اسلامی و فرماندهی سپاه همدان را در کارنامه خود دارد و بهجت افراز نیز در همان سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی، با پدیده تحرک اعضای گروهک هایی چون منافقین در مواردی روبرو شد و با این قبیل تحرکات به مقابله پرداخت و با شروع تجاوز رژیم بعث عراق به ایران، کمک رسانی به رزمندگان اسلام در جبهه‌ها پرداخت.

محصول پادکست «سرمشق زندگی» همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در صفحه مجازی خانه فرهنگ شهید اندرزگو به نشانی @shahidandarzgoo.kh14 منتشر می‌شود.

خانه فرهنگ شهید اندرزگو در خیابان پیروزی، سه راه سلیمانیه، میدان بروجردی، خیابان شهید اندرزگو واقع است. 

نظر شما