جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۱۳۹۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، تابلوی نقاشی «نگار عاشقی» اثر احمد کوچکیان‌فرد با حضور جمعی از هنرمندان در نگارخانه آبی فرهنگ‌سرای امید رونمایی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، تابلوی نقاشی «نگار عاشقی» اثر احمد کوچکیان‌فرد چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه ساعت ۱۰ با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران منطقه ۱۳ در نگارخانه آبی فرهنگ‌سرای امید رونمایی می‌شود. 

احمد کوچکیان‌فرد چهره ماندگار سال ۹۸ از برجسته‌ترین هنرمندان ساکن منطقه ۱۳ است که سال‌ها عمر هنری خود را در حوزه‌های مختلف از جمله نقاشی چهره شهدای شهر تهران صرف کرده است و همواره در نقاشی‌های خود به دنبال مفهوم و معنای خاصی بوده است. او متولد ۱۷ آذر ۱۳۳۵ در تهران و دارای دکترای افتخاری هنرهای تجسمی (نقاشی) است. کسب نشان درجه یک هنری در سال ۱۳۸۲، دبیری چهار دوره جشنواره شمسه و برپایی بیش از ۵۰ نمایشگاه داخلی و بین‌المللی از جمله فعالیت‌های هنری احمد کوچکیان‌فرد است.

وی در گفت‌وگو با روابط عمومی فرهنگ‌سرای امید درباره تابلوی «نگار عاشقی» گفت: این اثر با موضوع شکوه مادر طراحی شده است. انتخاب بعضی موضوعات بیشتر به دلیل قداست و برکتی است که به آن اثر می‌دهد. مادر از آن دسته موضوعاتی است که وقتی صلابت و نجابتش بر بوم نقاشی به تصویر کشیده می‌شود روح گرفته و جلوه‌ای خاص از امید و روشنایی را به ذهن بیننده منتقل می‌کند.

کوچکیان‌فرد افزود: حدود ۶ ماه است که مستمر روی این اثر کار می‌کنم و سبک آن سورئال با تکنیک رنگ روغن در ابعاد ۱۲۰ در ۱۳۰ است و در انتخاب رنگ‌ها و نیز المان‌های نقاشی شده سعی کرده‌ام از رنگ‌ها و المان‌هایی که تداعی‌کننده معنای مادر است بهره بگیرم.
 
در حاشیه برنامه، ورک‌شاپ نقاشی با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی و با سرپرستی استاد کوچکیان‌فرد اجرا خواهد شد.

همچنین نمایشگاهی از چند اثر برجسته کوچکیان‌فرد نیز در نگارخانه آبی دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۴:۳۰ به نگارخانه آبی فرهنگ‌سرای امید به نشانی خیابان ۱۷ شهریور شمالی، بالاتر از میدان شهدا، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام مراجعه کنند. 
نظر شما