پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۱۴۰۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
طی مراسمی با حضور حمیدرضا خونوئی رییس مرکز مشارکت‌های سازمان از اقدامات جهادی و مؤمنانه فرهنگسرای خاوران در راه‌اندازی قرارگاه جهادی حضرت زینب سلام‌الله تقدیر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، طی مراسمی که روز شنبه هجدهم بهمن ماه با حضور حمیدرضا خونوئی رییس مرکز مشارکت‌های سازمان برگزار شد از اقدامات جهادی و مؤمنانه فرهنگسرای خاوران در راه‌اندازی قرارگاه جهادی حضرت زینب سلام‌الله تقدیر به عمل آمد.
اسماعیل قضات لو رییس فرهنگسرای خاوران در جلسه تقدیر از کانون جهادی حضرت زینب (س) گفت: کار و برنامه فرهنگی وقتی اثرگذار و خوب است که پشتوانه آن همین مردم باشند و کانون‌ها از دل تشکل‌های مردمی شکل بگیرید نه به شکل فردی و سازمانی باشد. تلاش ما در مجموعه فرهنگسرای خاوران این است تا در آینده نزدیک بتوانیم فعالیت‌های قرارگاه را بسط داده و به شکل ویژه‌تری دنبال کنیم.

راه‌اندازی کانون‌های جهادی بزرگترین رخداد فرهنگی انقلاب اسلامی

در ادامه حمیدرضا خونوئی رییس مرکز مشارکت‌های سازمان گفت: بزرگ‌ترین اتفاق فرهنگی پس از انقلاب راه‌اندازی کانون‌های جهادی به مدد پیروزی انقلاب اسلامی بوده که با حضور مستقیم مردم رخ داده و به همین جهت است که بدون جریانات مردمی نتیجه خوبی حاصل نخواهد شد. پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری جریان‌های مردمی باید شناسایی شده و راه‌اندازی شوند هر چند بیماری کرونا نیز مزید بر علت شده و باعث شده است تا مردم نگاه ویژه‌تری به کارهای جهادی داشته باشند.

تقدیر از کانون‌های برتر سازمان در «کانون ماه»

رییس مرکز مشارکت‌های سازمان در خصوص طرح کانون ماه گفت: مرکز مشارکت‌ها طرحی را معرفی کرده با عنوان "کانون ماه" که در آن از کانون‌های برتر سازمان که پایش و ارزیابی آنان توسط مرکز مشارکت‌ها انجام می‌شود تقدیر می‌شود.

فرهنگسرای خاوران، الگوی برتر جهادی و آغازکننده کمک‌های مؤمنانه در سازمان

خونوئی افزود: کانون جهادی حضرت زینب سلام‌الله با حمایت‌های فرهنگسرای خاوران برای تسهیل در فعالیت‌های جهادی تأسیس شد و راهی را آغاز کرد تا اکنون کانون برتر و نمونه در عرصه جهادی در سطح سازمان و مناطق باشد. تا قبل از فعالیت‌های جهادی حضرت زینب (س) مناطق راه و چاه کارهای جهادی را نمی‌دانستند که به حمدالله با الگوی انتقال دانش از فرهنگسرای خاوران این اتفاق افتاده است و هر منطقه برای خود در حوزه‌های جهادی فعالیت می‌کند و هم‌اکنون حدوداً ۱۰ منطقه نیز کانون جهادی تأسیس کرده و مشغول فعالیت می‌باشند.

کمک‌های مؤمنانه فرهنگسرای خاوران، فصل جدید از فعالیت‌های جدیدی را رقم زد

رییس مرکز مشارکت‌ها در پایان ضمن تشکر از اقدامات رییس فرهنگ‌سرای خاوران گفت: شما خود یک مدیر جهادی هستید و در جلسه اولیه‌ای که در خرداد ماه برگزار شد بحث ایجاد فرهنگ جهادی و فعالیت‌های مردمی مطرح شد که با نیت خالص شما این اتفاق مبارک افتاد. این فعالیت یک باقیات صالحات برای شما و مجموعه فرهنگسرا و قرارگاه بجا گذاشته و با این اقدامات فرهنگسرای خاوران فصل جدیدی برای فعالیت‌های جهادی و کمک‌های مؤمنانه گشوده شده است که ان شاء الله خداوند برکات آن را به شما بدهد.

در ادامه جلسه مسعود معصومی مسئول کانون حضرت زینب (س) گفت: اتفاقی که در قرارگاه جهادی حضرت زینب سلام‌الله افتاد باعث ستایش است اما یک تهدید دارد که اگر با پایان کرونا تب این قبیل کمک‌ها فروکش کند این نوع فعالیت‌ها کم‌رنگ می‌شود به همین دلیل است که باید از آن حراست و آن را حفظ کنیم.

اعلام آمادگی کانون جهادی حضرت زینب سلام‌الله در ارائه تجربیات میدانی برای فعالیت جهادی

معصومی به علاقه‌مندی دیگر مناطق به فعالیت جهادی با الگوگیری و تاسی از فرهنگسرای خاوران اشاره کرده و گفت: بعضی از مناطق با کانون حضرت زینب (س) تماس می‌گیرند و می‌خواهند جریان جهادی را تأسیس کنند و این اتفاق را رقم بزنند. ما حاضریم تجربیات میدانی خود را اعم از بحث نحوه ورود و شناسایی افراد، بررسی پروژه درگیر کردن مخاطب،  جلب اعتماد و جنس فعالیت، ساختار و فرآیند را در اختیار همه عزیزان بگذاریم.

در پایان جلسه ضمن تشکر از فعالیت‌های خاص و خالص، مصطفی دوست اوشانی، کارشناس شبکه همکاری‌های فرهنگ‌سرای خاوران که نقش موثری در عملکرد کانون داشتند لوح تقدیر و نماد کانون ماه به مسعود معصومی اهدا شد. 
نظر شما