جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۱۴۴۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
کارگردان سریال «نجلا» گفت: این روزها مشغول این هستم که نمایش نامه بوقلمون و کلنل را به فیلم نامه تبدیل کنم. نمایش نامه های بسیاری بودند که به فیلم و سریال تبدیل شدند و مردم هم از آنها استقبال کردند.
تقیانی پور: نمایشنامه «کلنل» را سریال می کنم/ استقبال مخاطبان از آثار اقتباسی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، خیرالله تقیانی پور» کارگردان سریال «نجلا» ، گفت: این روزهایی که بیشتر در خانه هستم مشغول نگارش سریال نجلا و تبدیل نمایش نامه هایم به فیلم نامه هستم تا بتوانم آنها را به فیلم سینمایی و سریال نمایش خانگی دربیاورم.

این نویسنده و کارگردان همچنین بیان داشت: نمایش نامه بوقلمون و کلنل از جمله این نمایش ها هستند و  قطعا این نمایش نامه ها پتانسیل این را دارد که به فیلم نامه تبدیل شود. کما اینکه تا الان نمایش نامه های بسیاری بودند که به فیلم و سریال تبدیل شدند و مردم هم از آنها استقبال کرده اند.

وی افزود: در ابتدا هر دوی این نمایش نامه ها را به صورت سینمایی می نویسم تا بعد ببینم چه پیش خواهد آمد. اما ترجیحم بر این است که «کلنل» را در شبکه نمایش خانگی و «بوقلمون» را برای فیلم سینمایی آماده کنم.

به گزارش فارس، داستان نمایش «کلنل» در سال های مشروطه‌ دوم (مشروطه صغیر- استبداد محمد علی شاه قاجار) روایت می‌شود و داستان عزیز، جوان ۳۵ ساله متمول و جاه طلب از خاندان قجر است که به‌دنبال پوشیدن ردای حاکمیت تهران است.

همچنین داستان بوقلمون درباره زنی است که صورت خود را پوشانده و با پوشش غریبه ای وارد شهر شده و پشت تمامی حریفان را به خاک مالیده وکشتی گیری غریبه نقل محافل مردم شهر می شود، پهلوان اکبر پهلوان اول شهر احساس خطر می کند و به دنبال توطئه ایست تا حریف (غریبه) را از میان بردارد.
نظر شما