شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۱۵۹۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
همزمان با روز جهانی موزه برگزار می‌شود
به مناسبت روز جهانی موزه و گرامیداشت هفته میراث فرهنگی، نمایشگاهی از عکس های تهران قدیم از سوی فرهنگسرای امام (ره) با مشارکت عکسخانه شهر برگزار می شود.
همزمان با روز جهانی موزه و منطبق با شعار «آینده موزه ها: بازتوانی و بازاندیشی» برگزار می شود :نمایشگاه عکس «دروازه طهرون» از سوی فرهنگسرای امام (ره)به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به مناسبت روز جهانی موزه، نمایشگاهی از 30 قطعه عکس های دروازه های طهران قدیم با عنوان "دروازه طهرون" در فضای فیزیکی و مجازی برگزار می شود.
بر این اساس ، هرسال در این روز موضوعی را مشخص می‌کنند تا مردم و متخصصین به‌صورت مستقیم از موزه دیدن کنند و درباره چالش‌هایی که موزه برجسته کرده است به بحث و گفتگو بپردازند. با تعیین این روز، موزه جایگاه و ارزش خود را به‌عنوان نهادی دائمی در میان عموم مردم به دست می‌آورد. امسال شعار این روز«آینده موزه ها: بازتوانی و بازاندیشی»  انتخاب شده است .
 اگرچه این روزها با نوسازی پایتخت و از بین رفتن بناهای قدیمی، نسل های جدید خاطره چندانی از تهران قدیم ندارد، اما تصاویر به جا مانده از بناهای قدیم پایتخت، به خصوص دروازه های زیبا با معماری هنرمندانه تهران قدیم همچنان جذاب و خاطره انگیز هستند و سندی تاریخی بر نام هایی که هنوز بر برخی معابر و اماکن تهران به یادگار مانده است.
 عناوینی مثل دروازه دولت، دروازه شمیران، دروازه قزوین و دروازه غار هنوز در نشانی های تهران بر سر زبان هاست و در نمایشگاه دروازه طهرون می توان تصاویری زیبا از دروازه های قدیمی پایتخت از جمله دروازه های خراسان، قلهک، شاه عبدالعظیم، یوسف آباد، غار، دولت، گمرک و خانی آباد و همچنین خیابان ها و بناهایی دیگر را دید و لذت برد. 
گفتنی است نمایشگاه دروازه طهرون از  28اردیبهشت تا 5خرداد در صفحه اینستاگرام فرهنگسرای امام (ره) به نشانی Imam.farhangsaraa در دسترس علاقمندان خواهد بود.

نظر شما