جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۶۱۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
هشتمین قسمت از برنامه کتابخوانی «تورق» با معرفی کتاب «رهایی از زندان ذهن» به همت فرهنگ‌سرای ارسباران تولید و در فضای مجازی منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، هشتمین قسمت از برنامه کتابخوانی «تورق» با معرفی کتاب «رهایی از زندان ذهن» توسط علیرضا علیخانی به همت فرهنگ‌سرای ارسباران تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

افکاری که طی شبانه‌روز مدام در ذهن و ضمیر ما در جریان‌اند، هر کدام تصویری از جهان پیرامونی ما ارائه می‌دهند و در نهایت حامل پیامی هستند که موجب می‌گردند ما پس از دریافت این پیام، اقداماتی انجام دهیم.

محتوای این پیام‌ها تا حدودی سیستم و رویکرد عملی ما و کارهایی که در زندگی انجام می‌دهیم را نشان می‌دهد. اما سؤال مهمی در این میان مطرح است، که چرا محتوای برخی افکار آزاردهنده و همراه با پیش‌بینی آینده به صورت تلخ و ناگوار یا مکرر یادآوری می‌شود؟

در کتاب «رهایی از زندان ذهن» نوشته کاترین سوتگر و متیو مگ کی در کنار جواب به این سؤال، مهارت رویارویی با هجمه افکاری که با آنها طی شبانه‌روز مواجهه هستیم را می‌آموزیم تا این افکار نباشند که ما را مدیریت می‌کنند، بلکه ما باشیم که انتخاب کنیم چطور بهتر زندگی کنیم.

علاقه‌مندان می‌توانند قسمت هشتم برنامه «تورق» را در ادامه مشاهده کنند و برای بهره بردن از سایر برنامه‌های مجازی فرهنگ‌سرای ارسباران به صفحه اینستاگرام این فرهنگ‌سرا به نشانی farhangsara_arasbaran مراجعه کنند. 

نظر شما