شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۶۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
نمایشگاه مجازی «طراحی، زندگی، شهر» با هدف پرداختن به مشکلات شهر نشینی از منظر هنر، اول تا ۳۱ تیر هر شب یک اثر در صفحه اینستاگرام موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.
نمایشگاه مجازی «طراحی، زندگی، شهر» در موزه هنرهای دینی امام علی (ع)به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه مجازی «طراحی، زندگی، شهر» برگرفته از آثار طراحی برگزیده‌ای از منتخب دومین همایش و جشنواره طراحی معاصر ایران است که در تیر ماه سال ۱۳۸۸ در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد و اکنون ۳۱ اثر منتخب از ۳هزار اثر دریافتی به صورت مجازی به نمایش در می‌آید.

طراحی به مثابه هنری ناب و برخوردار از مولفه‌های زیبایی شناسانه آن گاه که با موضوع و مضامین مرتبط با فضای شهری و محیط زیست جمعی ما مرتبط می‌شود می‌تواند از یک سو زمینه ارتقای نگاه، ذوق و علاقه هنری شود و از دیگر سو شهروندان را متوجه محیط زندگی مان سازد.

بدیهی است که عمده نگاه و سمت و سوی موضوعی آثار حکایت از دلتنگی‌های ناشی از زندگی در کلان شهرهای شلوغ و پرازدهام دارد، ولی از دیگر سو توجه به عناصر اصیل طراحی، توانمندی‌های هنری و تکنیکی و نگاه و نگرش جستجو گر و هنرمندانه از ویژگی و مولفه‌های موثر در گزینش آثار پیش رو است.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند به صفحه مجازی موزه به آدرس
Imam_ali_museum مراجعه کنند.
نظر شما