جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۱۷۱۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
داوزدهمین جلد از کتاب «هدهد سفید» ویژه نوجوانان راهی بازار نشر کتاب شد.
دوازدهمین «هدهد سفید» به پرواز درآمد
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر،  جلد دوازدهم کتاب «هدهد سفید» که به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای نوجوانان منتشر شده است، به عناوینی همچون «آوازهایم برای تو»، «داستانی از آن سوی آب»، «داستان از ما تصویرسازی از شما»، «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «نمایشنامه‌ای برای اجرا»، «قفسه»، «گنج هاپیگیان»، «خوبی‌ها و مهربانی‌ها» و «قصه‌هایی از دیار سمنان» اختصاص دارد.

این کتاب مجله شامل داستان‌های کوتاه و جذابی است، از جمله «عصر بارانی» نوشته سوزی وایلد، ترجمه ابراهیم قربان پور و «کادوی تولد جادویی» اثر فاطمه سرمشقی از داستان‌های هدهد سفید در این شماره است. «خیلی دور، خیلی نزدیک» به ماجرای کتابداری پرداخته که به بچه‌ها درس زندگی می‌دهد. این مطلب با روایتی داستان‌گونه به شرح فعالیت‌ها و خاطرات کلثوم عالی‌پور، کتابدار روستای بنه‌گز از توابع شهرستان تنگستان بوشهر می‌پردازد. همچنین در این بخش، «لاله‌های دشت برچی» به مرور برنامه عصر شعر لاله‌های دشت برچی که به همت محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف گرامیداشت شهدای دانش آموز افغانستان برگزار شد، اختصاص یافته است.
نمایشنامه «روز افتتاح» اثر ابراهیم قربان‌پور و داستان «روی مخ خودت سفر کن» نوشته مینا حدادیان نیز خواندنی است. در بخش «قفسه» با پیشنهاد مطالعه کتاب‌هایی همچون «خورشید در کوچ»، «مجموعه مشاهیر ایران زمین»، «آشنایی با پروفسور حسابی»، «ساقی»، «دختری با روسری آبی»، «پشت و رو»، «پینوکیو»، «کارآگاه زبل» و «امیرحسین و چراغ جادو». در بخش «سرزمین‌ها و افسانه ها» با مطلبی تحت عنوان «لالایی برای دخترک چندهزار ساله» نوشته سمیرا قیومی به معرفی مختصر آن‌ها پرداخته شده است.

در ادامه این بخش شعر «مادر» اثر محمدکاظم مزینانی، شاعر دامغانی و داستان «بلیت، لطفا!» اثر جمال الدین اکرمی، نویسنده سمنانی نیز می‌تواند مورد توجه مخاطبان باشد. همچنین در این بخش طیبه شامانی، شاعر سمنانی در یادداشتی با عنوان «یک تیر و دو نشان شاعرانه» برای مخاطبان هدهد سفید از کودکی‌هایش گفته است. «گنج هاپیگیان» نیز ماجرای «قدیمی‌ترین برج دنیا» را روایت کرده است.

«جایی برای نویسنده‌ها نیست» هم مصائب نویسندگی در دنیای کتابخوار‌ها و کتابخانه‌های کرونازده را تبیین کرده است.

کتاب «هدهد سفید» با شمارگان ۴ هزار نسخه منتشر شده و به صورت رایگان توزیع می‌شود.
نظر شما