پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۱۷۶۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 به مناسبت گرامی‌داشت روز «مباهله»، برنامه‌های مختلفی را در بستر شبکه‌های اجتماعی با عنوان «مباهله میراث جاودان» منتشر کردند.
برنامه‌های مجازی منطقه 5 به مناسبت روز مباهله منتشر شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ  هنر؛ مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 به مناسبت گرامی‌داشت روز پر فضیلت و سرنوشت‌ساز «مباهله» در تاریخ اسلام، اقدام به تولید و انتشار برنامه‌های مختلف مجازی در بستر شبکه‌های اجتماعی کردند.


بیست‌وچهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته است. در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت(ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد؛ روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنّت و منابع اهل بیت(ع) آمده است، که با صراحت می‌گوید: آیه مباهله درباره حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نازل شده است.


از جمله برنامه‌های این روز می‌توان به گزیده‌ای از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص روز مباهله، مروری بر تاریخچه و اهمیت و جایگاه این روز مهم، روایت داستان مباهله با مسیحیان نجران، تبیین روشن‌ترین دلیل باورهای شیعه یعنی مباهله و ... در قالب‌های مختلف از جمله پادکست، فتوکلیپ، ویدیو کلیپ و استوری موشن اشاره کرد.

 
علاقه‌مندان برای بازدید این برنامه‌ها می‌توانند به صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای فردوس به نشانی @ferdoss.farhangsaraa و دیگر صفحات مجازی منطقه 5 مراجعه کنند.
 


نظر شما