پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۴
کد خبر: ۱۱۷۷۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شنبه ۱۶ مردادماه با حضور در برنامه «تهران۲۰» به تشریح برنامه‌های این سازمان به مناسبت ماه‌های محرم و صفر پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شنبه ۱۶ مردادماه با حضور در برنامه «تهران۲۰» شبکه پنج سیما، به تشریح برنامه‌های این سازمان به مناسبت ماه‌های محرم و صفر پرداخت.

وی با بیان اینکه تجربه سال گذشته از بیماری منحوس کرونا کمک می‌کند تا امسال بتوانیم مراسم عزاداری را باشکوه‌تر برگزار کنیم، افزود: در تهران به عنوان پایتخت شیعه که همیشه نام اباعبدالله‌الحسین(ع) در آن طنین‌انداز بوده است، باید این مراسم را به صورت ویژه برگزار کرد. امروز شاهد بودیم که اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران به همراه آقای حناچی شهردار تهران در میدان امام حسین(ع) حاضر شدند و پرچم عزای اباعبدالله‌الحسین(ع) را به اهتزاز درآوردند.

رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: لازم است این موضوع را عرض کنم که قبل از شروع برنامه‌ها، جلسات متعددی با ستاد کرونا، شورای فرهنگی هنری، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف برگزار شد و از همه مهم‌تر حمایت‌های اعضای جدید شورای اسلامی شهر تهران را داشتیم که بتوانیم امسال محرم را به صورت ویژه برگزار کنیم. یکی از اقدامات مهم این بود که در ستاد کرونا، چند موضوع مطرح شد. هم تجربه سال گذشته را داریم، هم بیماری کرونا تقریبا برای مردم و پزشکان شناخته شده است و مردم آگاهی کامل برای رعایت مسائل بهداشتی کرونا را پیدا کرده‌اند.

وی از برگزاری برنامه «تکیه» با هدف قرار دادن فضاهای روباز شهر تهران در اختیار هیئت‌های مذهبی خبر داد و گفت: امسال هیچ هیئت و مراسمی به خاطر نداشتن فضا تعطیل نخواهد شد. برگزارکنندگان هیئت‌ها می‌توانند درخواست کنند تا فضایی در یکی از بوستان‌ها، فرهنگ‌سراها، فضاهای ورزشی و یا حیاط مدارس برای برگزاری مراسم در اختیارشان قرار گیرد. تماس با شماره ۱۸۳۷، مراجعه به سایت جلوه سوگ به نشانی jelveyesoog.farhangsara.ir و مراجعه حضوری به میدان امام حسین(ع) راه‌هایی است که شهروندان می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند. 

حجت‌الاسلام امرودی تصریح کرد: سازمان فرهنگی هنری در محرم و صفر امسال ۲۳ برنامه در سطح تهران برگزار می‌کند که نسبت به سال گذشته کار ممتازی به حساب می‌آید. برنامه «عطر سیب» دیگر برنامه سازمان فرهنگی هنری است که در حال برگزاری است و حدود ۱۴ هزار هیئت مذهبی تهران جامعه هدف آن هستند. در این برنامه مسئولان هیئت‌ها با مراجعه به سایت و ثبت نام،‌ بن خرید دریافت می‌کنند و سپس با حضور در میدان امام حسین(ع) می‌توانند اقلام و خدمات مورد نیاز هیئت‌ها را با تخفیفی بین ۱۰ تا ۶۰ درصد خریداری کنند. همچنین طبق توافقی که با سازمان اوقاف انجام شد، هیئت‌های شهرستان‌های استان تهران نیز می‌توانند از طریق سازمان اوقاف درخواست‌های خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: برنامه «سلسله موی دوست» با حدود دو هزار محصول مجازی شامل کلیپ، پادکست، موشن‌گرافیک و... در فضای مجازی منتشر می‌شود. سازمان فرهنگی هنری حدود ۲۳۰ برند در فضای مجازی دارد که بسیاری از محتواهای تولید شده توسط این سازمان از این عناوین استفاده می‌کنند و نام سازمان فرهنگی هنری در این تولیدات نیست. برنامه‌های دیگری همچون تولید و انتشار پوئم سمفونی و قطعه آوازخوانی برای محرم و صفر تدارک دیده‌ایم.

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان گفت: در ۲۲ منطقه ۳۷۵ اجرای تعزیه‌خوانی خواهیم داشت که با رعایت کامل مسائل بهداشتی از ۱۳ محرم برگزار می‌شود. در سالن روباز باغ کتاب که چند روز پیش افتتاح شد، مراسم تعزیه‌خوانی داریم و همچنین در فرهنگ‌سرای بهمن آذری‌زبان‌ها برنامه خواهند داشت. همچنین در میدان امام حسین(ع) از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر برنامه‌های مختلف مناسبتی اجرا می‌شود.

مطالب مرتبط
نظر شما