پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۷۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
همزمان با هفته گرامی‌داشت خانواده با هدف تحکیم بنیان خانواده، پایدارسازی و قوام‌بخشی به روابط عاطفی و خانوادگی ویدئوکلیپ «هم‌نوا» توسط فرهنگ‌سرای خانواده منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با هفته گرامی‌داشت خانواده با هدف تحکیم بنیان خانواده، پایدارسازی و قوام‌بخشی به روابط عاطفی و خانوادگی ویدئوکلیپ «هم‌نوا» توسط فرهنگ‌سرای خانواده منتشر شد. با توجه به نقش اساسی خانواده به عنوان مرکز عواطف در ایجاد روابط عاطفی در ازدواج، این ویدئوکلیپ به سخنان غلامعلی افروز (استاد ممتاز دانشگاه تهران و رییس شورای اندیشه‌ورز خانواده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) درباره اهمیت نهاد خانواده و حقوق عاطفی زوجین اختصاص دارد. همچنین سیدکاظم فروتن (عضو شورای اندیشه‌ورز خانواده) از دیگر کارشناسان این برنامه به نقش مسائل اقتصادی در زندگی مشترک و بررسی شناخت تفاوت‌های زن و مرد می‌پردازد. 

ارتقای کیفیت زندگی و ارتقای نشاط در خانواده‌ها از اهداف تولید و انتشار ویدئوکلیپ «هم‌نوا» است. 

از سال ۱۳۸۶روز ۲۵ ذی‌حجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است؛ علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره دهر که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. این سوره در شأن اهل بیت پیامبر(ص) است و به همین مناسبت از سوی شورای فرهنگ عمومی همراه با تکریم بازنشستگان روز خانواده نیز نام‌گذاری شده است.‌

شهروندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های مجازی فرهنگ‌سرای خانواده می‌توانند به صفحه‌ اینستاگرام این فرهنگ‌سرا به نشانی Farhangsara_khanevade مراجعه کنند.


نظر شما