شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۷۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
همزمان با ماه محرم الحرام ۱۴۴۳ه. ق، ۲۱۵ مجلس تعزیه‌خوانی با عنوان «تعزیت خورشید» با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در بوستان‌ها و فضاهای باز فرهنگ‌سراهای تهران توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت بنیاد رودکی برپا می‌شود.
اجرای ۲۱۵ مجلس تعزیه‌خوانی در بوستان‌ها و فضاهای باز فرهنگ‌سراهای پایتختبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مرضیه خسروی بروجنی دبیر اجرایی برنامه «تعزیت خورشید» و رییس فرهنگ‌سرای اخلاق با اعلام این خبر، به احیای سنت‌ها و آیین‌های اصیل سوگواری بر شهدای کربلا و سیدالشهداء اشاره کرد و افزود: با همکاری و مساعدت مدیریت فرهنگی هنری مناطق و فرهنگ‌سراهای تهران، ۲۱۵ مجلس تعزیه‌خوانی با حضور هنرمندان و پیشکسوتان هنرهای آیینی، در ۲۵ بوستان، امامزاده، مقبره الشهداء و فضاهای باز فرهنگ‌سراهای تهران، در سه دهه محرم الحرام سالجاری، برگزار می‌شود.

وی زمان اجرای مجالس تعزیه‌خوانی را قبل و بعد از اذان مغرب اعلام کرد که با تمهیداتی که مدیران فرهنگی و هنری مناطق اندیشیده‌اند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای اخلاق، فضاهای روباز فرهنگ‌سراهای امام(ره)، اشراق، هنگام، معرفت، رازی، خاوران، بهمن و فرهنگ‌سرای تهران، بوستان‌های پامچال، سهند، خیام، اعتماد، اندیشه، لاله، شریعتی، بهاران ،شهید لواسانی، ۲۲ بهمن، شهدای گمنام، و همچنین بقعه امامزاده طرشتی، میدان نبوت، پهنه رودکی، میدان آیینی امام حسین (ع)، امامزاده اهل ابن علی(ع)، مقبره الشهدای فرهنگ‌سرای ولاء و برج آزادی تهران را جمله اماکنی برشمرد که مجالس تعزیه در طول سه دهه محرم الحرام برپا می‌شود و هر روز در طول ماه محرم، یک مجلس تعزیه خوانی بصورت زنده (live) نیز از طریق  فضای مجازی پخش می‌شود.

خسروی بروجنی، مجالس تعزیه حجه الوادع امام حسین (ع)، مسلم بن عقیل (ع)، شهادت طفلان مسلم(ع)، شهادت حربن یزید ریاحی، طفلان حضرت زینب (س)، شهادت حضرت علی اکبر(ع)،  شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)، و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین(ع)، از جمله عناوین مجالس تعزیه دهة اول محرم اعلام کرد که توسط گروه‌های تعزیه خوانی به اجرا در می آید.

دبیرخانه مجالس تعزیه خوانی «تعزیت خورشید» در فرهنگ‌سرای اخلاق و با همراهی کانون کهربای تعزیه که از سال ۱۳۹۲ فعالیت تخصصی، آموزشی و فرهنگی خود را با موضوع تعزیه در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آغاز کرد، در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، شماره ۲۴ واقع است و شماره تلفن 33355036 آماده ارائه توضیحات بیشتر به علاقه‌مندان است.
نظر شما