جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۱
کد خبر: ۱۱۷۸۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
در حاشیه بازدید از مراسم تعزیه‌خوانی باغ کتاب؛
رییس سازمان فرهنگی هنری در حاشیه بازدید از برنامه تعزیه‌خوانی باغ کتاب گفت: با شناخته‌تر شدن فضای کرونایی و رعابت کامل دستور‌العامل‌های بهداشتی، سازمان فرهنگی هنری امسال چندین برنامه ویژه ماه محرم برگزار می‌کند.
امرودی: تمام فضاهای باز در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گرفته شده استبه گزارش پایگاه خبری فرهنگ و هنر، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حاشیه بازدید از مراسم تعزیه‌خوانی در باغ کتاب درباره برنامه‌های ویژه محرم این سازمان گفت: امسال نسبت به سال گذشته چون فضای کرونایی بیشتر شناخته شده است و دستورالعمل‌ها و سفارش‌های مقام معظم رهبری طوری بود که اجازه دادند در فضای باز، مجالس با رعایت کامل پروتکل‌ها برگزار شود، سازمان فرهنگی هنری هم در این راستا چند برنامه برگزار می‌کند.

وی افزود: در اختیار قرار دادن فضای بوستان‌ها، فضاهای ورزشی، فضاهای روباز فرهنگ‌سراها و حیاط مدارس به مجالس عزاداری از جمله کارهای سازمان فرهنگی هنری است تا هیچ مجلس عزایی به خاطر نداشتن جای مناسب تعطیل نشود. همچنین برنامه تعزیه‌خوانی را تا روز عاشورا در فضای باز باغ کتاب تهران داریم علاوه بر باغ کتاب، در ۲۲ منطقه نزدیک به ۲۵۰ اجرای تعزیه خوانی و پرده‌خوانی عاشورایی برگزار می‌شود.

امرودی در ادامه بیان کرد: هر شب توسط مردم عزیز در فرهنگ‌سراها و با رعایت کامل پروتکل‌ها غذا طبخ می‌شود و در مناطق محروم و روستاهای اطراف تهران توزیع می‌شود. در میدان امام حسین(ع) برنامه ویژه‌ای هر شب و قبل از نماز  مغرب برگزار می‌شود که شامل تعزیه‌خوانی، مداحی و سخنرانی است. در حال حاضر حدودا ۲۰ نقطه تهران ۲۰ هیئت معروف در حال برگزاری مراسم عزاداری است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری طرح «نشان حسینی» است که در ۱۰۰ نقطه تهران ایستگاه‌های صلواتی شعار نویسی حسینی بر روی ماشین‌هایی که علاقه‌مند هستند، برپا شده است. همچنین در فضای مجازی بیش از ۲هزار کار هنری چون؛ کلیپ، فتوکلیپ، موشن، کمیک و آثار هنری در حال تولید و منتشر شدن است که بدون آرم سازمان بلکه با برند‌های خاصی تهیه شده و در  فضای مجازی در حال انتشار است.

امرودی در ادامه تشریح برنامه‌های ویژه محرم سازمان فرهنگی هنری گفت:‌ همچنین آلبوم صوتی را دوستان ما در بخش هنری تولید کرده‌اند که شامل آواز‌های عاشورایی است. در کنار برنامه «نوگلان حسینی» که هر سال به صورت مشترک با شبکه قرآن برگزار می‌شود، امسال حدود ۳۰۰ شرکت کننده در نظر گرفته شده که با هم در حوزه مرثیه‌خوانی و مداحی مسابقه می‌گذارند. همچنین چندین شب شعر آیینی داریم که با موضوع محرم و عاشورا برگزار می‌شود.

امرودی در پایان گفت: در حوزه میدانی در کنار رویداد فرهنگی «عطر سیب» که کمک به هیئات مذهبی بود، سازمان فرهنگی هنری برای تمام هیت‌های مذهبی بسته‌هایی شامل؛ ماسک، مواد شوینده، سیستم‌های لازم برای ضدعفونی و توصیه‌های لازم برای رعایت موارد بهداشتی تهیه کرده است که از روز شنبه بین همه هیئت‌های مذهبی توزیع می‌شود.

نظر شما