جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۱۱۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
فرهنگ‌سرای ارسباران نهمین قسمت از مجموعه برنامه «تورق» را با معرفی و بررسی کتاب «چگونه از تنهایی لذت ببریم» تولید و منتشر کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگ‌سرای ارسباران نهمین قسمت از مجموعه برنامه «تورق» را با معرفی و بررسی کتاب «چگونه از تنهایی لذت ببریم» تولید و منتشر کرد.

تنهایی از دیرباز مفهومی جدی در زندگی بشر بوده و هر انسانی تجربه‌ای کامل از آن دارد. به دور از نژاد و ملیت و رنگ و حتی سن. تنهایی تجربه‌ای زیسته است که پیامدهایی متعدد دارد، از جمله ترس از شکست. انگار انسان‌ها نهایت طرد شدن و باختن را تنها شدن می‌دانند و تنها شدن مجازاتی است که هیچ کس دوست ندارد خود را بدان گرفتار کند. اما آیا این رویکرد صحیح و درست است؟ آیا وجود تنهایی در زندگی بشر و احساس آن نشان از بیماری است یا امری است که باید از آن رها شد؟ 

نهمین قسمت از برنامه «تورق» با روایت علیرضا علیخانی، نگاهی دارد به کتاب «چگونه از تنهایی لذت ببریم» نوشته سارا میتلند که گذری اجمالی از تاریخ نگاه جوامع مختلف به تنهایی طی سده‌های گذشته است. همچنین این کتاب راهکارهایی برای لذت بردن و درک این احساس بنیادی و اصیل انسانی که در مسیر دنیای مدرن آن را بیشتر تجربه خواهیم کرد، ارائه می‌کند.

نظر شما