جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۱۸۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۱
سرديس و تنديس هنرمندان در منطقه آبشار البرز جنوبي و در محوطه‌اي به وسعت 50 هكتار نصب مي‌شود تا نسل جوان با حضور در اين مكان و دريافت اطلاعاتي از اين چهره‌هاي فرهنگي، آشنايي بيشتري با آنها پيدا كنند.

به گزارش خبرنگار شهر، دكتر محمد هادي ايازي، معاون امور اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران در مراسم يادمان و بزرگداشت هنرمندان درگذشته در سال 88 كه با عنوان «سپيدارهاي آسماني» شب گذشته در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد، گفت: مديريت شهري وظيفه خود مي‌داند كه مقام هنرمندان را چه در زمان حيات و چه بعد از آن گرامي دارد. به همين منظور قصد داريم كه در سال آينده مجموعه‌اي براي پيشكسوتان هنر راه اندازي كنيم تا در آنجا به تبادل افكار و انتقال تجربيات به نسل جوان بپردازند.

وي با بيان اينكه در منطقه 19 تهران، پاركي به وسعت 180 هكتار در دست ساخت داريم كه در آنجا ياد هنرمندان گرامي داشته مي‌شود، اظهار داشت: هم اكنون سه ميليون متر مربع مكان فرهنگي در دست ساخت است. سال آينده، دو باغ موزه كتاب و دفاع مقدس راه اندازي مي‌شود. طي سه ماه آينده نيز دو پرديس سينمايي «راگا» و «جوانه» را در جنوب تهران و مجموعه «تماشاخانه خاوران» را با هفت سالن افتتاح مي‌كنيم.

در اين مراسم چند كليپ تصويري درباره چهره‌هاي فقيد درگذشته در سال 1388 پخش شد و سپس، حسين مسافرآستانه، استاد خلج، استاد حميد سبزواري، استاد علي شيرازي و دكتر محمد سرير، سخنان كوتاهي در اين زمينه ايراد كردند.

در پايان اين مراسم به خانواد‌‌ه‌هاي چند هنرمند فقيد لوح تقدير اهدا شد و لوحي نيز از سوي خانواده مرحوم امير قويدل براي شهردار تهران، به دكتر ايازي تقديم شد.  

نظر شما