شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۲۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
بازخوانی وصیت‌نامه شهید حسن باقی تهیه و در بستر شبکه‌های اجتماعی بارگذاری شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در ویژه برنامه مهر آیین بازخوانی وصیت‌نامه شهیدحسن باقری تولید و درشبکه‌های اجتماعی بارگذاری شد.

میان افراد شاخص و نخبگان سال‌های انقلاب و دفاع مقدس، شخصیت حسن باقری (غلام‌حسین افشردی) به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین این افراد مطرح بوده است.

وی که در سن ۲۴ سالگی وارد عرصه جنگ شد، تنها ظرف مدت ۲ سال توانست به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شده و واحد اطلاعات رزمی در سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کند. توانمندی شهید باقری تا جایی بود که به او لغب نابغه دفاع را داده‌اند.

پس از آزادسازی خرمشهر حسن باقری به قرارگاه کربلا می‌رود. در این دوران هم نقش بارزی در طراحی و هدایت عملیات‌های مسلم‌بن عقیل و محرم ایفا می‌کند.بالاخره در روز 9 بهمن ماه سال 61 حسن باقری در محور عملیاتی فکه زمانی که همراه شهید مجید بقایی مشغول شناسایی عملیات والفجر مقدماتی بود در سنگر دیده‌بانی بر اثر اصابت خمپاره به‌شهادت می‌رسد.

ویژه برنامه «مهرآیین» از برنامه‌های شاخص سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که به طور مستمر با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت، سرکشی، دلجویی و تجلیل از خانواده معظم شهدا در مناطق مختلف پایتخت برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای استفاده از این برنامه می‌توانند به صفحه  اینستاگرام فرهنگ‌سرای  تهران به نشانی :farhnagsara.tehran.مراجعه کنند.




نظر شما