جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۳
کد خبر: ۱۱۸۲۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
چهار نمایشگاه مجازی با عنوان‌های «فردا روشن»، «به رسم شُکر»، «به رسم سلامت»، «به رسم ۱۴۰۰» با حضور ۱۵۴ هنرمند، به همت نگارخانه فرهنگ‌سرای خانواده در بستر فضای مجازی برپا ‌شد.
به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه‌های گروهی «به رسم ۱۴۰۰» با ۱۲۶ اثر از ۸۳ هنرمند در زمینه تصویرسازی، نقاشی، کاریکاتور، نقاشی خط و تذهیب برای ترسیم دنیای نو، آرزوهای فردا، دنیای آب و قرن نو؛ «به رسم سلامت» با ۴۴ اثر از ۳۱ هنرمند شامل پوستر، آرم و روجلد برای نمایش مبارزه سلحشورانه‌ی هنرمندان در بخش ویژه‌ی سلامت و کرونا، مدافعان سلامت و اهدای خون و عضو؛ «فردای روشن» با ۳۷ اثر از ۲۴ هنرمند به منظور نمایش دنیای پساکرونا، دیجیتال و دنیای بدون کمبودآب از دریچه نگاه نقاشی کودکان و نوجوانان به فردا؛ «به رسم شکر» با ۷۲ اثر از ۴۱ هنرمند در رشته عکس با روایت زیبایی شکر برای بازنمایی فرهنگ ایران اسلامی توسط گروه هنری «رسم» به سرپرستی سمیرا صفاری برگزار می‌شود.

معرفی دیدگاه‌ها و چشم‌اندازهای متفاوت در زمینه‌های عکس، پوستر، طراحی تصویرسازی، نقاشی، کاریکاتور، نقاشی خط و تذهیب، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت هنرمندان سراسر کشور، همچنین ارتباط و آَشنایی بیشتر متقاضیان با رشته‌های مختلف هنری از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه‌های مجازی است.

موضوع و تکنیک آثار در این نمایشگاه‌ها آزاد و محدودیتی در سبک و اجرای آن ها و سن شرکت کنندگان وجود نداشت و زیبایی، خلاقیت و نوآوری، مفهوم رسانی، نیز اصالت اثر از ملاک های مهم انتخاب بود همچنین در بخش ویژه، بیان بصری متفاوت از موضوع، مورد اهمیت واقع شد.

کلیه آثار توسط مدرسان و طراحان گرافیک پس از داوری مورد بررسی قرار گرفتند. سارا خبیر، مسعود صفرنیا، یونس دهقانی و سمیرا صفاری از اعضای رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران از جمله داوران این رویداد بودند.

همچنین دانشگاه جامع علمی کاربردی، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت، مرکز علمی کاربردی بندرعباس ۱ و انتشارات گپ در برپایی این نمایشگاه‌های مجازی مشارکت داشتند.

علاقه‌مندان برای بازدید آثار می‌توانند  تا ۱۱شهریور ماه سال‌جاری به تارنمای فرهنگ‌سرای خانواده و صفحه اینستاگرام به نشانی https://khanevadeh.farhangsara.ir/ و farhangsara_khanevade@ مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با نگارخانه فرهنگ‌سرای خانواده با شماره تلفن۸۸۵۵۴۰۱۸ تماس بگیرند.


نظر شما