پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۱۸۳۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
مجالس تعزیه‌خوانی «تعزیت خورشید» ویژه‌برنامه‌ای برای برپایی مجلس سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و شهدای واقعه کربلاست که در دهه سوم ماه محرم الحرام 1443 به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه دو در بقعه شیخ عبدالله طرشتی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این برنامه با هدف افزایش شناخت و معرفت دینی شهروندان و ترویج مناسک دینی، همزمان با دهه سوم محرم الحرام 1443 و عزاداری های سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) از تاریخ 13 شهریورماه به مدت پنج شب و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود.

در این مراسم، تعزیه متوکل عباسی و‌ پیرزن زائر، شهادت حضرت علی اکبر(ع)، شهادت حضرت عباس(ع)، شهادت حر ریاحی و شهادت امام حسین (ع) در قالب نمایش آئینی به روی صحنه می‌رود.

شایان ذکر است؛ از بخش های جانبی این نمایش آیینی می‌توان به غرفه کودکان عاشورایی اشاره کرد که به اجرای برنامه هایی نظیر قصه گویی، نقاشی و شعر خوانی برای کودکان می پردازد.

علاقه‌مندان جهت تماشای این نمایش آئینی می‌توانند از تاریخ 13 تا 17 شهریور ماه 1400  از ساعت 18 تا 19:30 به خیابان آزادی ، خیابان اکبری ، بوستان طرشتی، بقعه شیخ عبدالله طرشتی مراجعه نمایند.

نظر شما