شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۳۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
ویژه برنامه تصویری «بین خطوط» به همت فرهنگسرای اندیشه تولید شده و تلاش دارد دانش رسانه‌ای شهروندان را ارتقا ببخشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگسرای اندیشه با تولید ویژه برنامه «بین خطوط» تلاش کرده است تا سرفصل‌های مختلفی از علم سواد رسانه‌‌ای را آموزش داده و به ارتقای دانش شهروندان در استفاده از رسانه‌های مجازی و غیرمجازی کمک کند.
در این برنامه 15 قسمتی که در فضای مجازی پخش می‌شود،‌ موضوعات مهمی ذیل آموزش سواد رسانه‌ای با حضور کارشناسان، اساتید رسانه و صاحب‌نظران از جمله مهناز رونقی، سیما قدرتی، رحیم سرهنگی، حجت الاسلام یحیی جهانگیری، صدیقه اعتماد سعید، بهاره نصیری، پدرام ملایری خسرو سلجوقی، آقایان رحمتی و کارآموزیان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که از جمله محورهای مهم آن می‌توان به آشنایی با آسیب‌های فضای مجازی، جنگ روانی، حریم خانواده، دولت هوشمند، سبک زندگی، شیوه نظارت بر فضای مجازی، کلاه برداری و ... اشاره کرد.
گسترش رسانه‌های جمعی و ظهور فضای مجازی باعث شده است تا شهروندان در برابر جریان سنگینی از اطلاعات قرار گیرند. روزانه صدها خبر، عکس و فیلم از طرق مختلف در فضای مجازی پخش می‌شود که بسیاری از آنان به جز ترویج شایعات و تشویش ذهن مخاطبان کارکرد دیگری ندارد. راه مقابله با این موضوع آموزش علم سواد رسانه‌ای به همه شهروندان و کاربران رسانه‌های مجازی است. از این روی ویژه برنامه «بین خطوط» به همت فرهنگسرای اندیشه تهیه، تولید و منتشر می‌شود.
براساس این گزارش، مجموعه تولیدات تصویری «بین خطوط» در 15 قسمت آماده شده و از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرهنگسرای اندیشه منتشر می‌شود.

نظر شما