جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۱۸۳۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
در نشست با روسای موزه‌های سازمان فرهنگی هنری مطرح شد
رییس سازمان فرهنگی هنری در نشست روسای موزه‌ها‌، باغ موزه‌ها و خانه‌موزه‌های این سازمان با بیان اینکه سازمان‌ موفق سازمانی است که فکر در آن ارزش دارد گفت: باید جایگاه‌ علمی موزه‌ها را حفظ کنیم و کسب جایگاه بین‌المللی برای موزه‌ها جزو اهداف باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نشست روسای موزه‌ها‌، باغ موزه‌ها و خانه‌موزه‌های سازمان فرهنگی هنری با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری سه‌شنبه ۱۶ شهریور برگزار شد.

در این جلسه در خصوص اتحادیه شورای موزه‌ها برای منسجم شدن وانجام فعالیت‌های موثر موزه‌ها و همچنین ارتباط با اماکن دیگر با این عنوان در شهر تهران صحبت شد.

 در این جلسه امرودی ضمن تسلیت سالگرد فوت فرهنگ شریف گفت: استاد شریف از نوازنده‌های به نام تار ایران بود. کسی که سعی کرد موسیقی اصیل را حفظ کند.
 
وی بیان کرد: سازمان‌ موفق سازمانی است که فکر در آن ارزش دارد. اولویت در انجام کارها رعایت می‌شود و هر فردی سر جای خودش و مطابق با تخصصش قرار دارد. فکر کردن ارزش دارد زیرا هر کسی که فکر نکند محکوم به شکست و استثمار می‌شود.

امرودی خطاب به روسای موزه‌ها گفت: ارتقای موزه‌ها چه در سطح خود سازمان فرهنگی هنری و چه در سطح کشور باید طوری باشد که نتوانند به راحتی مانع فعالیت موزه‌ها شوند یا آن‌ها را حذف کنند. همچنین باید جایگاه‌ علمی موزه‌ها را حفظ کنیم. از افراد کارشناس  برای این امکان استفاده کنیم. کسب جایگاه بین‌المللی برای موزه‌ها جزو اهدافمان باشد. هر کدام از این موزه‌ها می‌توانند یکی از مولفه‌های فرهنگی را بیان کنند و بر اساس این مولفه‌ها مثل طاغوت‌ستیزی، جهاد و شهادت، مهدویت، حجاب و... تمدن‌سازی شکل بگیرد.

وی در پایان بیان کرد: همچنین سازمان‌دهی کلان موزها، جذب امکانات مختلف، ارتقای کیفی سلیقه فرهنگی مردم، تعریف و ارزیابی مخاطب موزه‌ها باید از جمله فعالیت‌های موزه‌ها، خانه‌موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها باشد.


نظر شما