پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۴
کد خبر: ۱۱۸۴۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
دوره هفتم اجراهای برخط ماه و نوا توسط انجمن موسیقی با حمایت دفتر موسیقی و مشارکت بنیاد رودکی به مناسبت ایام سوگواری محرم و صفر به سوگ و آیین‌های عاشورایی در پاییز پیش‌رو به روی صحنه می‌رود.
آواها و نواهای عاشورایی؛ به رنگ پاییز و بوی عاشورا
به گزارش پابگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، در این دوره از اجراها، ۱۳ اجرا از ۱۰ استان کشور از جمله تهران، قم، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان غربی، اصفهان، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی را شامل می شود.

از جمله برنامه‌های این دوره از اجراهای برخط ماه و نوا می‌توان به شبیه‌خوانی، آیین‌های عاشورایی، غزل‌خوانی، سینه‌زنی و سوگواره‌ها اشاره کرد.

این اجراها قرار است از تاریخ ۱ تا ۴ مهرماه همزمان با اربعین حسینی پخش شود که جدول پخش و پوستر اجراها متعاقبا منتشر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و برای رعایت مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، اجراهای این برنامه‌ها مجازی پخش می شود.

بر همین اساس، صفحات اینستاگرامی انجمن موسیقی ایران و بنیاد رودکی تا کنون به عنوان بسترهای پخش مجازی میزبان مردم برای تماشای این اجراها به صورت رایگان بودند.
نظر شما