جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۱۸۵۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
با خروج از وضعیت قرمز شهرها انجام شد
موزه‌ها و کاخ‌های تاریخی تهران با تغییر رنگ شهر تهران از قرمز به نارنجی پس از پنج ماه باز شدند. همچنین سالن‌های تئاتر از یکشنبه 28 شهریور ماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
فعالیت مجدد موزه‌های تهران و سالن‌های نمایشیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، با تغییر رنگ بیشتر شهرها به نارنجی، مطابق هماهنگی‌های قبلی اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ستاد کرونا، موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی می‌توانند فعالیت خود را در شهرهای نارنجی از سر بگیرند.

موزه‌ها از ۱۸ فرودین‌ماه ۱۴۰۰ با دستور ستاد کرونا تعطیل شدند. مدیرکل موزه‌ها چندی پیش اطلاع داد که موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی در گروه دوم مشاغل قرار گرفته‌اند که در وضعیت نارنجی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

با نارنجی شدن شهر تهران نیز برخی موزه‌ها در اطلاعیه‌ای از بازگشایی خود خبر داده‌اند. کاخ جهانی گلستان و مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد از جمله مراکزی هستند که رسما اعلام بازگشایی کرده‌اند. در این اطلاعیه‌ها آمده که براساس بخشنامه صادرشده از سوی اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استناد به وضعیت اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور، مبنی بر قرار گرفتن شهر تهران در موقعیت (رنگ‌بندی نارنجی) از تاریخ بیست و هفتم شهریورماه  ۱۴۰۰، موزه‌های این مجموعه‌ها با رعایت تمام ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی می‌شوند.

ساعت بازدید از موزه‌های مجموعه‌های گلستان و سعدآباد و سایر موزه‌ها از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر است.
همچنین کاخ موزه نیاوران اعلام کرده است همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ باز خواهد بود و تا ساعت ۱۵:۳۰ بلیت‌فروشی دارد.

فعالیت سالن‌های نمایشی از سر گرفته می‌شود
همچنین با خروج از وضعیت قرمز، سالن‌های تئاتر از یکشنبه 28 شهریور ماه فعالیت خود را آغاز خواهندکرد. بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، با توجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تغییر وضعیت رنگبندی برخی از شهرها از جمله تهران از قرمز به نارنجی، سالن‌های تئاتر و مشاغل مربوط به آن از یکشنبه 28 شهریور ماه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی فعال خواهند بود.
سالن‌های نمایش شهر تهران با شیوع موج پنجم ویروس کرونا از اواسط تیر ماه تعطیل شده بودند. 


برچسب ها: موزه ، کرونا
نظر شما