جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۱۸۸۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز دوشنبه پنجم مهرماه با حضور در پیاده‌روی جاماندگان حسینی عنوان کرد: محل تخلیه جمعیت به نقاط متعدد تقسیم شده که مردم در بین راه هم بتوانند مسیر را تخلیه کنند تا ازدحام ایجاد نشود. طبق دستور شهردار تهران، تاکسی، اتوبوس و مترو در این مسیر رایگان است تا رفت و آمد راهپیمایان به سهولت انجام شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی که روز دوشنبه پنجم مهر ماه همزمان با روز اربعین حسینی از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به طور کلی مدیریت شهری تبلیغات خاصی درباره پیاده‌روی «جاماندگان» در روز اربعین حسینی نداشت، اما با توجه به استقبالی که مردم به صورت طبیعی و با بسته بودن مرزها داشتند، شهرداری تهران وظیفه ذاتی خودش را ایفا کرد. شست و شوی خیابان‌ها، در اختیار قرار دادن وسایل بهداشتی و ضدعفونی در مسیر، فراهم کردن سرویس‌های بهداشتی با هماهنگی مساجد و حسینیه‌ها و هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور و اورژانس تهران بخشی از این وظایف بود.

وی افزود: سازمان‌ها و مجموعه‌های تابعه شهرداری تهران مانند شرکت شهر سالم، معاونت خدمات شهری، سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان فرهنگی هنری و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی با یکدیگر هماهنگ شدند و امروز از ساعت ۷ صبح مراسم «جاماندگان» با قرائت زیارت اربعین در میدان امام حسین(ع) آغاز شد.

رییس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: به موکب‌ها توصیه شده سعی کنند از توزیع خوراکی‌های غیربهداشتی و غیر بسته‌بندی‌شده خودداری کنند. همچنین همیاران سلامت به مردم توصیه می‌کنند که فاصله اجتماعی را رعایت کنند. تبلیغات شهری در سه مسیر و به صورت ویژه در مسیر میدان امام حسین(ع)، خیابان ۱۷ شهریور، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی پیش‌بینی شده تا حال و هوای اربعین حسینی و تلاقی آن با هفته دفاع مقدس منتقل شود.  

وی با بیان اینکه مناطق ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۲۰ در این پیاده‌روی درگیر هستند، اضافه کرد: همکاران این مناطق در برقراری نظم و هماهنگی مراسم تلاش خواهند کرد. امسال مراسم خاصی را نداریم و صرفاً نماز جماعت ظهر با رعایت فاصله‌گذاری برپا می‌شود. محل تخلیه جمعیت به نقاط متعدد تقسیم شده که مردم در بین راه هم بتوانند مسیر را تخلیه کنند تا ازدحام ایجاد نشود. طبق دستور شهردار تهران، تاکسی، اتوبوس و مترو در این مسیر رایگان است تا رفت و آمد راهپیمایان به سهولت انجام شود. 

پیاده‌روی جاماندگان حسینی در مسیر میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی با حضور گسترده مردم برگزار شد. 

نظر شما